Gå til innhold

How-to: Fjerne SecuROM i XP og Vista!

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for en glimrende guide. Jeg var dum nok til å kjøpe Crysis Warhead på steam i den tro at det ikke var Securom med da. Men slik var det nok ikke, og jeg har fått dritten på pcen min. Håper valve gir meg pengene tilbake så jeg slipper å tape noe på å ha kjøpt det på steam. Siste gang jeg kjøper et spill fra EA, fra nå av blir det gratis rootkitfrie utgaver.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har problemer med å finne en link til Regdelnull som fungerer. Noen som kan hjelpe meg ?

Jeg har problemer med å finne en link til Regdelnull som fungerer. Noen som kan hjelpe meg ?

Second that.

Linken i førstepost fungerer fint hos meg. Hva er problemet på deres ende? Laster ikke siden, får dere feilmelding?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Tenkte bare jeg kunne dele denne her med dere:

http://www.securom.com/support/SecuROM_Uninstaller.zip

Offisiell uninstaller FTW! Finner hverken SecuROM i regedit eller Windows Explorer nå :)

Kjørte det rett etter at jeg installerte Crysis Warhead, og så cracket jeg det, så har sluppet å få føle SecuROM på kroppen (PC-en:P) :)

virker det?

cracket? mini-images? eller?

har ganske lyst til å prøve crysis men, har ikke lyst på securom :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm, har gjort alt helt frem til slettingen av SecuRom-mappa under c:\users\username\appdata\securom, men får beskjed om at jeg ikke får sletta disse to filene som har sære tegn i filnavnet. Lastet ned Unlocked og forsøkte, men filene er ikke låst. Jeg får en feilmelding som sier at filene ikke finnes og at jeg derfor ikke kan slette dem.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Tenkte bare jeg kunne dele denne her med dere:

http://www.securom.com/support/SecuROM_Uninstaller.zip

Offisiell uninstaller FTW! Finner hverken SecuROM i regedit eller Windows Explorer nå :)

Kjørte det rett etter at jeg installerte Crysis Warhead, og så cracket jeg det, så har sluppet å få føle SecuROM på kroppen (PC-en:P) :)

Fjernes det absolutt helt? :hmm:

Er skeptisk til ta programme/manuell fjerninga at det ikke tar vekk alt av securom.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Takker for en grei og strukturert guide. Ble dog litt forvirret når SecuROM og SecureROM blir brukt om hverandre, men der er vel forskjeller mellom Vista og XP versjonene.

Securom stoppet mitt lovlig kjøpte spill som heter Tribes Vengeance fra Sierra. Når spillet forsøkes åpnet kommer en dialog fra SecuROM som sier der er oppdaget emulator software på PC´en. Har hverken har emulator software eller piratkopierte spill.

Brukte guiden og fikk vekk registeroppføringene og filene, men desverre fikk jeg ikke opp spillet igjen. Så nå er det reinstallering på gang.

Tror jeg fikk Securom med et demospill fra Steam. Det skulle ikke vært lov å sabotere folks PC på den måten!!!!

Lenke til kommentar

Heisann.

Liker guiden, men har litt problemer med punkt 6&7.

Jeg skriver "CD C:\" og trykker enter.. så skriver jeg "C:\" og kopiere adressen. da ser den lik ut som din. Når jeg trykker enter står det. "C:\regdelnull gjenkjennes ikke som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program eller satsvis fil"

Hva skal jeg gjøre?

Btw. Ang SecuRom har jeg problemer ved oppstart av farcy 2 og crysis når den skal indentifisere spillet.. stopper på 30%... og får feilmelding.

Jeg skal fjærne SecuRom for å kunne starte uten?

Lenke til kommentar

F#@"n!!!! Jeg begynner å bli synsykt irritert...

Jeg hadde installert far cry 2 før jeg reinstalerte pc'en, og når jeg installerte nå gikk alt fint, men den stopper på 30% på securom greia...

Jeg instalerte den removal tool greia og fjernet securom, men når jeg starter far cry 2 på nytt kommer securom opp og stopper spillet........

Noen tips?

Lenke til kommentar
Etterhver ble det utvilet en program som gjør jobben for deg https://support.securom.com/removaltool/ Securom Removal Tool. Fungerer, anbefales!

Har nå installert XP på nytt (via et defekt hovedkort for Windows aktivering) Fikk jeg opp spillet? NEI. "Conflict with Disc Emulator Software detected. See www.securom.com/emulator for details" dialogen kom opp. Det vil si at SecuRom kommer fra Microsoft oppdateringer, kanskje "Verktøy for fjerning av skadelig programvare".

Kjørte deretter Securom Removal Tool, men med samme resultat, desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...