Gå til innhold

How-to: Fjerne SecuROM i XP og Vista!

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

For å fjerne filene "ЃϵϳЅЂϿϽϯІχϯπρϴϱЄϱЃϵϳЅ og ЃϵϳЅЂϿϽϯІχϯπρЂϻϵЉЃϵϳЅ" så skriv følgende i ledetekst (administrator):

DEL "C:\Windows.old\Users\AppData\Roaming\SecuROM\UserData\*"

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Funker fett :w00t:

MEN! (det er alltid et men),

10. Hak av for "Vis kjulte filer og mapper"

:O

Krise!

Takk for tipset, skal selvfølgelig fikse det. :)

For å fjerne filene "ЃϵϳЅЂϿϽϯІχϯπρϴϱЄϱЃϵϳЅ og ЃϵϳЅЂϿϽϯІχϯπρЂϻϵЉЃϵϳЅ" så skriv følgende i ledetekst (administrator):

DEL "C:\Windows.old\Users\AppData\Roaming\SecuROM\UserData\*"

Skal legge til en notis om dette i guiden. Takk for info.

Snorre :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Skal legge til en notis om dette i guiden. Takk for info.

Snorre :)

Flott. Dette var da gjort i Windows Vista, så jeg vet ikke om det er samme mapper og slikt i XP. Men det bytter man jo selvfølgelig bare ut. :) Jeg regner med folk klarer det.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Nesten. Lokasjonen for SecuROM-filene har nok endret seg siden XP og Vista ikke har samme struktur.

Der Vista har C:\Users\Navn har XP C:/Documents and Settings\Navn\.

Jeg ville lett rundt i:

C:\Dokuments and Settings\Bruker\Local Settings (eller Program Data)\

Merk at dette er ren gjetting fra min side, da jeg ikke har installert noen programmer som bruker faenskapet og får dermed ikke sjekket.

Lenke til kommentar

Securerom fucket hele pcn min. Lastet ned Spore Creature Creator og vips... Jeg kunne IKKE åpne windows update, kontroll panel og mange andre funksjoner. Selv å åpne f.eks system properties var klin umulig. Rullet tilbake til et tidligere restore point, men det var lost case. Endte opp med å reinstallere pcn :(

Endret av Litek89
Lenke til kommentar
hvis ingenting annet skulle virke, kan man også bruke en livecd med linux for å slette gjenstridige filer da, det har jeg gjort med stort hell

Ingen dum ide. Spesielt ikke hvis man har en slik live-cd liggende klar til bruk.

Lenke til kommentar
Hvis noen kan fortelle meg hvilke mappe-strukturer som gjelder for Windows XP kan jeg legge dette til i guiden. Takker også for positive og konstruktive tilbakemeldinger. Er glad for å kunne hjelpe andre brukere.

Samme måte å fjerne det i XP. Men i XP ligger mappa under C:\Documents and setting\"din bruker"\Programdata\SecuROM

Registrerings nøkelen fant jeg under HKEY_CURRENT_USER\Software\SecuROM

Gjelder 32bits XP utgaven.

Lenke til kommentar
Hvis noen kan fortelle meg hvilke mappe-strukturer som gjelder for Windows XP kan jeg legge dette til i guiden. Takker også for positive og konstruktive tilbakemeldinger. Er glad for å kunne hjelpe andre brukere.

Samme måte å fjerne det i XP. Men i XP ligger mappa under C:\Documents and setting\"din bruker"\Programdata\SecuROM

Registrerings nøkelen fant jeg under HKEY_CURRENT_USER\Software\SecuROM

Gjelder 32bits XP utgaven.

Jeg har Crysis installert på min 32-bits XP. Jeg har funnet begge SecuROM nøklene i mitt registry (ikke bare den som er nevnt i referert innlegg av Ronaldi)... ...i tillegg til å filmappen som angitt i bruksanvisningen, som forøvrig har en created date som stemmer med installasjon av Crysis... ;)

-SabreWulf-

Lenke til kommentar

Når jeg la regdelnull i C:\ og gikk på cmd og skrev regdelnull + lime inn nøkkelplassering fikk jeg bare:

RegDelNull v1.10 - Delete Registry keys with embedded Nulls

Copyright © 2005-2006 Mark Russinovich

Sysinternals - www.sysinternals.com

Scan complete.

Fikk ikke noe y/n spørsmål om jeg ville slette :<

Lenke til kommentar
Securerom fucket hele pcn min. Lastet ned Spore Creature Creator og vips... Jeg kunne IKKE åpne windows update, kontroll panel og mange andre funksjoner. Selv å åpne f.eks system properties var klin umulig. Rullet tilbake til et tidligere restore point, men det var lost case. Endte opp med å reinstallere pcn :(

Ja og da MÅ det jo være nettopp SecuROM sin feil. Det er jo absolutt ikke NOE annet som kunne gjort noe sånt med pc'n din.

Dere er enten hyperparanoide, eller har noe å skjule, hele gjengen. En av dere bekreftet jo at han hadde piratkopiert Crysis, så da er det jo faktisk litt hans feil at ting som SecuROM eksisterer...

-C-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Visste ikke at det medfulgte SecuROM med Spore. Det skal herved avinstalleres. Hvorfor kan ikke være som i gamle dager når man bare trengte å pakke ut filene til en katalog før tut og kjør?

Lenke til kommentar
Når jeg la regdelnull i C:\ og gikk på cmd og skrev regdelnull + lime inn nøkkelplassering fikk jeg bare:

RegDelNull v1.10 - Delete Registry keys with embedded Nulls

Copyright © 2005-2006 Mark Russinovich

Sysinternals - www.sysinternals.com

Scan complete.

Fikk ikke noe y/n spørsmål om jeg ville slette :<

Prøv å slette regisgternøkkelen i regedit da. Kanskje du slipper å bruke regdelnull. Hadde samme problemet med den ene av registermappene, men den fikk jeg lov til å slette uten regdelnull.

Visste ikke at det medfulgte SecuROM med Spore. Det skal herved avinstalleres. Hvorfor kan ikke være som i gamle dager når man bare trengte å pakke ut filene til en katalog før tut og kjør?

Ikke godt å si. I gamledager var ikke spillindustrien en kommersialisert storindustri med store bedrifter bak spillene. Før i tiden kunne gjerne tre utviklere på gutterommet lage et fullverdig rpg. Det går ikke idag. Når man på toppen av dette har ledere som gjerne er utdannet økonomisk tenker de først og frems profitt og hvordan de skal oppnå mest mulig av det. Desverre forstår de ikke at å begrense brukerne istedenfor å utvide rettighetene deres virker mot sin hensikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...