Gjest medlem-105082 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) For å fjerne filene "ЃϵϳЅЂϿϽϯІχϯπρϴϱЄϱЃϵϳЅ og ЃϵϳЅЂϿϽϯІχϯπρЂϻϵЉЃϵϳЅ" så skriv følgende i ledetekst (administrator): DEL "C:\Windows.old\Users\AppData\Roaming\SecuROM\UserData\*" Endret 26. juni 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Funker fett MEN! (det er alltid et men), 10. Hak av for "Vis kjulte filer og mapper" :O Krise! Takk for tipset, skal selvfølgelig fikse det. For å fjerne filene "ЃϵϳЅЂϿϽϯІχϯπρϴϱЄϱЃϵϳЅ og ЃϵϳЅЂϿϽϯІχϯπρЂϻϵЉЃϵϳЅ" så skriv følgende i ledetekst (administrator): DEL "C:\Windows.old\Users\AppData\Roaming\SecuROM\UserData\*" Skal legge til en notis om dette i guiden. Takk for info. Snorre Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Fy faen, hva skulle jeg gjort uten deg, snorre! Takk for en god å grei guide.... Det gikk jo relativt enkelt, og jeg har ikke særlig peiling på det regedit og cmd osv.... Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Skal legge til en notis om dette i guiden. Takk for info. Snorre Flott. Dette var da gjort i Windows Vista, så jeg vet ikke om det er samme mapper og slikt i XP. Men det bytter man jo selvfølgelig bare ut. Jeg regner med folk klarer det. Endret 27. juni 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Virker denne guiden får XP? Lenke til kommentar
Betongmannen Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Nesten. Lokasjonen for SecuROM-filene har nok endret seg siden XP og Vista ikke har samme struktur. Der Vista har C:\Users\Navn har XP C:/Documents and Settings\Navn\. Jeg ville lett rundt i: C:\Dokuments and Settings\Bruker\Local Settings (eller Program Data)\ Merk at dette er ren gjetting fra min side, da jeg ikke har installert noen programmer som bruker faenskapet og får dermed ikke sjekket. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Hvis noen kan fortelle meg hvilke mappe-strukturer som gjelder for Windows XP kan jeg legge dette til i guiden. Takker også for positive og konstruktive tilbakemeldinger. Er glad for å kunne hjelpe andre brukere. Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 hvis ingenting annet skulle virke, kan man også bruke en livecd med linux for å slette gjenstridige filer da, det har jeg gjort med stort hell Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Securerom fucket hele pcn min. Lastet ned Spore Creature Creator og vips... Jeg kunne IKKE åpne windows update, kontroll panel og mange andre funksjoner. Selv å åpne f.eks system properties var klin umulig. Rullet tilbake til et tidligere restore point, men det var lost case. Endte opp med å reinstallere pcn Endret 29. juni 2008 av Litek89 Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 hvis ingenting annet skulle virke, kan man også bruke en livecd med linux for å slette gjenstridige filer da, det har jeg gjort med stort hell Ingen dum ide. Spesielt ikke hvis man har en slik live-cd liggende klar til bruk. Lenke til kommentar
Ronaldi Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hvis noen kan fortelle meg hvilke mappe-strukturer som gjelder for Windows XP kan jeg legge dette til i guiden. Takker også for positive og konstruktive tilbakemeldinger. Er glad for å kunne hjelpe andre brukere. Samme måte å fjerne det i XP. Men i XP ligger mappa under C:\Documents and setting\"din bruker"\Programdata\SecuROM Registrerings nøkelen fant jeg under HKEY_CURRENT_USER\Software\SecuROM Gjelder 32bits XP utgaven. Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Løsningen viste seg å være litt freeware fra andre som har sett seg lei på kunstige hindringer i Windows. Etter å ha låst opp og myrdet i vei litt, fikk jeg omsider slettet faenskapet. Takk. Unlocker er et knallprogram. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Takker for informasjon om mappestruktur/mappeadresse i XP Ronaldi. Lenke til kommentar
SabreWulf Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hvis noen kan fortelle meg hvilke mappe-strukturer som gjelder for Windows XP kan jeg legge dette til i guiden. Takker også for positive og konstruktive tilbakemeldinger. Er glad for å kunne hjelpe andre brukere. Samme måte å fjerne det i XP. Men i XP ligger mappa under C:\Documents and setting\"din bruker"\Programdata\SecuROM Registrerings nøkelen fant jeg under HKEY_CURRENT_USER\Software\SecuROM Gjelder 32bits XP utgaven. Jeg har Crysis installert på min 32-bits XP. Jeg har funnet begge SecuROM nøklene i mitt registry (ikke bare den som er nevnt i referert innlegg av Ronaldi)... ...i tillegg til å filmappen som angitt i bruksanvisningen, som forøvrig har en created date som stemmer med installasjon av Crysis... -SabreWulf- Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Ok, rettet opp i det nå. Takk for info SabreWulf. Lenke til kommentar
tmg Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Når jeg la regdelnull i C:\ og gikk på cmd og skrev regdelnull + lime inn nøkkelplassering fikk jeg bare: RegDelNull v1.10 - Delete Registry keys with embedded Nulls Copyright © 2005-2006 Mark Russinovich Sysinternals - www.sysinternals.com Scan complete. Fikk ikke noe y/n spørsmål om jeg ville slette :< Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Securerom fucket hele pcn min. Lastet ned Spore Creature Creator og vips... Jeg kunne IKKE åpne windows update, kontroll panel og mange andre funksjoner. Selv å åpne f.eks system properties var klin umulig. Rullet tilbake til et tidligere restore point, men det var lost case. Endte opp med å reinstallere pcn Ja og da MÅ det jo være nettopp SecuROM sin feil. Det er jo absolutt ikke NOE annet som kunne gjort noe sånt med pc'n din. Dere er enten hyperparanoide, eller har noe å skjule, hele gjengen. En av dere bekreftet jo at han hadde piratkopiert Crysis, så da er det jo faktisk litt hans feil at ting som SecuROM eksisterer... -C- Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Har kommet meg til 11 og er på programdata, men der er det svarte meg ingen mappe med SecuRom tiltross for at skjulte mapper er krysset på..? Er den borte eller?? Endret 2. juli 2008 av Paisley Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Visste ikke at det medfulgte SecuROM med Spore. Det skal herved avinstalleres. Hvorfor kan ikke være som i gamle dager når man bare trengte å pakke ut filene til en katalog før tut og kjør? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Når jeg la regdelnull i C:\ og gikk på cmd og skrev regdelnull + lime inn nøkkelplassering fikk jeg bare:RegDelNull v1.10 - Delete Registry keys with embedded Nulls Copyright © 2005-2006 Mark Russinovich Sysinternals - www.sysinternals.com Scan complete. Fikk ikke noe y/n spørsmål om jeg ville slette :< Prøv å slette regisgternøkkelen i regedit da. Kanskje du slipper å bruke regdelnull. Hadde samme problemet med den ene av registermappene, men den fikk jeg lov til å slette uten regdelnull. Visste ikke at det medfulgte SecuROM med Spore. Det skal herved avinstalleres. Hvorfor kan ikke være som i gamle dager når man bare trengte å pakke ut filene til en katalog før tut og kjør? Ikke godt å si. I gamledager var ikke spillindustrien en kommersialisert storindustri med store bedrifter bak spillene. Før i tiden kunne gjerne tre utviklere på gutterommet lage et fullverdig rpg. Det går ikke idag. Når man på toppen av dette har ledere som gjerne er utdannet økonomisk tenker de først og frems profitt og hvordan de skal oppnå mest mulig av det. Desverre forstår de ikke at å begrense brukerne istedenfor å utvide rettighetene deres virker mot sin hensikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå