Gå til innhold

Vil begynne med programmering..Hvilkent prog..?

Anbefalte innlegg

Hallo..

Jeg vil begynne med litt programmering, men veit ikke hvilkent prog. jeg skal bruke?

Hadde vært fint om det var på norsk.. Jeg kan ikke en ting..

Vil lage ENKLE boter...

hadde også vært fint om noen viste sider der det sto noe som kunne hjulpet meg i gang

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilket språk ønsker du å programmere disse botene i da? C?

Notepad++ er jo alltid en slager til all programmering :)

Er noob, så skjønte ikke helt hva du/dere mener med "språk"

Hvis det er boter du vil lage, så er jeg neimen ikke sikker. Er det ikke python eller perl de bruker der? :S Ingen anelse.

Men generelt som startspråk kan vi vel anbefale python, c++ og C#.

Boter og enkle programmer..

Skal jeg gå for C#?

Er programmet på norsk? Har større mulighet for å skjønne mer da..

Lenke til kommentar
Skal jeg gå for C#?

Er programmet på norsk? Har større mulighet for å skjønne mer da..

Nei, det er ikke på norsk.

For å se et veldig enkelt eksempel på programmering:

http://www.roesler-ac.de/wolfram/hello.htm

Dette er et program som skriver "Hello World" på skjermen i forskjellige programmeringsspråk. I listen finner du blandt annet måten å gjøre dette på i C#.

Finnes det i heletatt noen prog. man kan bruke til å lage boter på norsk?

Lenke til kommentar
For å skrive programmer i C#, kan du bruke et program som heter Visual Studio C# 2008 Express edition. Det er gratis.

Blir små forvirret her nå..

Jeg vil ha et program som ikke er for avansert og kan lage enkle boter.. er et kjempe pluss hvis programmet er på norsk..

Lenke til kommentar

Vel botene du lager kan være norske.

Men hvorfor trenger du et program som lager det for deg? Er ikke poenget med programmering at du skal gjøre det selv?

Engelske programmeringsspråk er null stress så lenge du finner et språk med mange tutorials, hjelpeforum og store brukermengder. For eksempel C, C++, Python eller C#. Jeg for min del liker godt C++, men det skal sies at dette er ganske vanskelig.

Lenke til kommentar
Blir små forvirret her nå..

Jeg vil ha et program som ikke er for avansert og kan lage enkle boter.. er et kjempe pluss hvis programmet er på norsk..

Beklager, men programmering er ikke enkelt. Det er en grunn til at folk går 3+ år på skole for å lære seg dette.

Lenke til kommentar
Vel botene du lager kan være norske.

Men hvorfor trenger du et program som lager det for deg? Er ikke poenget med programmering at du skal gjøre det selv?

Engelske programmeringsspråk er null stress så lenge du finner et språk med mange tutorials, hjelpeforum og store brukermengder. For eksempel C, C++, Python eller C#. Jeg for min del liker godt C++, men det skal sies at dette er ganske vanskelig.

Hehe, var ikke ment som at jeg trenger et program som skal lage det for meg.. Satser på Python jeg

Lenke til kommentar

Phython er er i alle fall lett å lære seg! :)

Jeg tror at man ved å lære seg python lærer seg mer grunnleggende programmering, og får dermed kunnskaper som kan kan nytte seg av i flere språk.

Selv har jeg brukt python litt, og syntest det var et forholdsvis lett språk å lære. Men det krever jo noen timer. For å kjøre python-filer, må du ha installert python på maskinen.

PS: Det går an å lage botter i python.

Lenke til kommentar
Finnes det i heletatt noen prog. man kan bruke til å lage boter på norsk?

Nei, all programmering foregår på engelsk.

Jeg har aldri sett et norsk programmeringsspråk, eller IDE for den saks skyld (hvis vi ser bort ifra idiotien bak at Office en stund hadde Norsk Visual Basic for Applications)

Lenke til kommentar
Jeg har aldri sett et norsk programmeringsspråk, eller IDE for den saks skyld (hvis vi ser bort ifra idiotien bak at Office en stund hadde Norsk Visual Basic for Applications)

Jeg husker vi "programmerte" på norsk i LOGO på ungdomsskolen på 8086 maskiner.... :!:

Lenke til kommentar
Hallo..

Jeg vil begynne med litt programmering, men veit ikke hvilkent prog. jeg skal bruke?

Vil lage ENKLE boter...

hadde også vært fint om noen viste sider der det sto noe som kunne hjulpet meg i gang

Hvorfor ikke begynne med assemblerprogrammering?

Werner

Lenke til kommentar
Hallo..

Vil lage ENKLE boter...

Hvorfor ikke begynne med assemblerprogrammering?

Werner

Det å anbefale en nykommer assembly, som ikke vet hva et programmeringsspråk er, IDE, variabler og som ikke ønsker å programmere på engelsk, evt bruk av egnelsk IDE er som å be huben dele ut brus i stede for data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...