Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter i brystregionen

Gjest Bent Ivar

Anbefalte innlegg

Gjest Bent Ivar

Jeg er en gutt som har passert 30 og slitt med depresjoner en stund. Som en slags reaksjon på dette, har jeg hatt et usunt kosthold i det siste, og det blir dårlig med trening. Kroppen har forsåvidt taklet det ganske greit, selv om jeg har gått noe opp i vekt. Men nå de siste par-tre ukene har jeg kjent en smerte i brystregionen (høyre side). Det er litt vanskelig å beskrive, men det gjør vondt når jeg gjør brå bevegelser, når jeg hoster eller nyser, og noen ganger når jeg bøyer meg. Jeg føler ikke det er noe i skjellettet som er brukket eller fått brist, og jeg skjønner heller ikke hvordan det evt kan ha oppstått.

Kanskje har de sammenheng med min dårlig usunne livsstil? Hva kan det være? Er det farlig? Jeg burde selvsagt oppsøke lege, men jeg har angst for leger også... Sitte hos en lege å fortelle om meg selv, legen som skal ta og kjenne på meg... Huff, jeg takler ikke sånt. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bent Ivar

Nei kan vel ikke si jeg har merket noe til det. Det hender imidlertid jeg får magekrampe en gang i blant, men dette er noe jeg har hatt siden jeg var baby, og har andre forklaringer.

Lenke til kommentar

Hei.

Om ikke du har noe mer å fortelle, så er det mest sannsynlig har du pådratt deg en liten strekk i brystkassen.

Dette kan komme av dårlig kroppsholdninger (Stå/sittestilling) eller liggestilling.

Går nok over om en uke. (Hvis ikke, gi et ord)

Vaio ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bent Ivar

Takker for svar. Jeg håper du har rett, men jeg har hatt dette nå i ca 3 uker og har ikke følt det har blitt noe bedre. I dag hadde jeg forresten en forferdelig stressende dag på jobben, og jeg kjente etterhvert smerter på andre siden (venstre side), men denne gangen noe lenger ned enn de smertene jeg har på høyre side. Jeg vet ikke om det har sammenheng med stresset, men det var i alle fall noe som slo meg med det samme.

Lenke til kommentar
Takker for svar. Jeg håper du har rett, men jeg har hatt dette nå i ca 3 uker og har ikke følt det har blitt noe bedre. I dag hadde jeg forresten en forferdelig stressende dag på jobben, og jeg kjente etterhvert smerter på andre siden (venstre side), men denne gangen noe lenger ned enn de smertene jeg har på høyre side. Jeg vet ikke om det har sammenheng med stresset, men det var i alle fall noe som slo meg med det samme.

Hva er jobben din?

Lenke til kommentar
Gjest Bent Ivar

Jobber i en butikk-kjede innenfor elektro... Skal snart ha ferie, har masse å ordne før dette, er allerede underbemannet på min avdeling, krevende kunder og altfor liten tid...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest bent-ivar

Problemet er her fortsatt, verken værre eller bedre. Har nå hatt ferie og har vært passasjer foran i bil. Oppdaget at når jeg snur meg mot de i baksetet - altså snur meg mot venstre - så kommer smertene, mens de ikke er like tydelige når jeg snur meg andre veien. Merker også at jeg lett begynner å svette, selv om det ikke er spesielt varmt. Dette har jeg heller aldri hatt problemer med tidligere, og mistenker kan ha en sammenheng. Vi var noen kompiser på tur, og én av dem påpekte at jeg pustet så tungt om natta. Jeg unnskyldte meg med at det var så varmt, men jeg er usikker... Jeg tør ikke snakke med noen om dette, og jeg er som sagt tidligere redd for leger...

Jeg har jo ikke peiling, men tenker stadig på om jeg har fått noen hjerteproblemer. Jeg burde selvsagt oppsøke lege, men huff... Men la oss si at det er noe med hjertet, er det noe spesifikt jeg kan gjøre (trening / kosthold) i første omgang? Det merkelige er at jeg har hatt et sunnere kosthold nå i ferien enn tidligere, likevel har jeg gått opp 1,5 kg iløpet av disse 3 ukene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...