Gå til innhold

AMD eller Intel?


Killian

Anbefalte innlegg

Gidder noen å gi meg en bra "cpu+ram+hk og kanskje vifte" løsning de vil anbefale for en INTEL bassert pc. pris typisk 4000kr

 

Har fortstått at nforce2 er det som er tingen på amd, men hvilket chipset er det som er bra hos intel? Ram ddr eller rambus??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD er aller best, men som du ser er det delte meninger. Hvis du vil ha en god og stabil pc må du gå for AMD. Du kan jo kjøpe en xp2400+ og en Silent Twin kjøler på ca.22db, som er et bra og lydløst valg. Chipsettet du burde gå for er enten Nforce2 eller Via kt400. personlig har jeg mest tro på kt400, men Nforce2 er best i følge de "kloke".

 

Lykke til med kjøpet, hva du nå enn går for :)

Lenke til kommentar

Med 1MB L2 cache er "Clawhammer" over 100mm2 og ifølge AMD's egne uttalelser over smertegrensen for hva de ønsker å produsere. "Sledgehammer" om 1mnd (22/04) blir paperlaunch... hvis de ikke utsetter det. AMD kommer til å presse Barton til 3200+ og trolig 3400+, kanskje med 400FSB.

 

Ikke vent noe "volum->mainstream" produksjon av Clawhammer før AMD har 90nm oppe å går (midten av 2004), den er for stor (fysisk) til å kunne selges med prisene AMD tar.

 

 

AMDguru1: LOL :wink:

Lenke til kommentar
Ok, det er jo sant at intel er litt kjøligere på grunn av lavere vcore, men AMD er på toppen nå.

 

Hvilken topp? er det ytelse du tenker på er vitteligen P4 3,06 raskere en XP 3000 i de aller fleste tester og snart kommer 800 serien

Så koster P4 3.06 3x så mye som en "tilsvarende" AMD (tenker da på P-ratingen). P4 3.06 er bare raskere enn AMDen hvis programvaren slikker SSE2 :roll: Uansett så er ytelsesforskjellen så liten at den er irrelevant.

 

AMD-systemer er like stabile som Intel-systemer :woot:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt begge deler av nyere modell. AMD er varmere og har dårligere heatspreader enn Intel. Intel er dyrere hvis du skal ha samme ytelse.

 

Den Intel cpu'en som jeg har nå er en Northwood 2.53Ghz 533Mhz fsb.

Når jeg kjøpte denne for et halvt år siden hadde ikke AMD noe tilsvarende å stille opp med angående ytelse. Med den originale boxed vifta på P4 kan denne klokkes 500Mhz, det kan vanskelig gjøres med en AMD uten å få større utgifter på det. Det går opp og ned hvem som har den sprekeste cpu'en, akkurat nå er det vel AMD med sin XP3000.

Lenke til kommentar

amd er ikkje mindre stabilt enn intel,før ja,men ikkje no. :woot: alle som eg kjenne har ikkje problem med amd-systeme sine. Og det at amd`ene er varme :roll: grett nokk, men de toler jo tross alt rundt 80grader da!cpu`en blir ikkje dårligere om den er litt varm(50-70grader) :yes: Beste kjøpe idag er nokk xp2400+(billigast)sånn er det bare intel-fan. angående xp3000+ vs. P4 3.06GHz...alle tester eg har sett er de nesten helt indentiske..utenom da visse(nesten ingen) program suger SSE2-teknologien. En xp2000+ skulle yte 2Ghz(P4) ifølge AMD. men den er jo på høgde meg P42.2GHz...Konklusjon: AMD er billigest, og like stabilt som inten(så lenge du har nforce eller KT400)

Lenke til kommentar
Ok, det er jo sant at intel er litt kjøligere på grunn av lavere vcore, men AMD er på toppen nå.

 

Hvilken topp? er det ytelse du tenker på er vitteligen P4 3,06 raskere en XP 3000 i de aller fleste tester og snart kommer 800 serien

Så koster P4 3.06 3x så mye som en "tilsvarende" AMD (tenker da på P-ratingen). P4 3.06 er bare raskere enn AMDen hvis programvaren slikker SSE2 :roll: Uansett så er ytelsesforskjellen så liten at den er irrelevant.

 

AMD-systemer er like stabile som Intel-systemer :woot:

 

Greit om du skjekker fakta før du påstår noe, her er prisene:

P4 3,066 koster i dag 5665.-, en AMD XP 3000 koster i dag 5399.-+VIFTE/KJØLER , i tilleg har Intel annonsert at 3,066 skal settes ned med over 31% i slutten av Mars dvs at den får en pris på ca 3900.-

Så vist du får det til å bli 3x så mye bør du momentant ta deg en alvorlig prat med mattelerer`n :D:D

Lenke til kommentar

Syntes det er unødvendig å bable om "det som kommer" hele tiden. Vedkommende er tydeligvis interessert i å handle pc nå, og ikke om et halvt år. Da har det jo skjedd relativt mye ...

 

Uansett hva du velger så blir du sikkert fornøyd så lenge du får et hovedkort som er stabilt og bra! ..

 

Jeg har bare hatt intel, og er veldig fornøyd med dette. Nåværende system er noe av det mest stabile jeg har vært borte i. Har ikke låst seg, eller noe liknende en eneste gang på flere måneder! .. Pcen står på 24/7 og blir brukt til spilling for det meste ...

 

Lykke til ! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...