Gå til innhold

Nikon D80 bilder av lyn

Anbefalte innlegg

En automatisk "lynbildefunksjon" finner du nok ikke i verken D80 eller andre kamera, dessverre. :)

jo det finnes. har lest om en ting man kobler til, og som gjør at kamera tar autmatiske bilder utfra når det smeller på himmelen. finner dessverre ikkje link, men dette er veldig dyrt utstyr uansett kamera, men passer til D80 gjør det nok.

kommer tilbake med link om jeg finner den

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jo det finnes. har lest om en ting man kobler til, og som gjør at kamera tar autmatiske bilder utfra når det smeller på himmelen. finner dessverre ikkje link, men dette er veldig dyrt utstyr uansett kamera, men passer til D80 gjør det nok.

kommer tilbake med link om jeg finner den

Jo jo, det er klart det finnes ekstrautstyr som gjør dette; det baserer seg nok på forholdsvis enkle fysiske prinsipper, som fotoceller eller liknende, antar jeg?

Det jeg mente var bare at det ikke finnes som standard i kameraet, ettersom jeg tolket trådstarters spørsmål som at det var det han lette etter.

Lenke til kommentar

Man har jo slaveblitser som utløses raskt når det registreres et lysglimt. En tilsvarende sensor finnes sikkert som ekstrautstyr som kobles til kameraets trådutløser-tilkobling.

Mine tips: Still inn kameraet til å undereksponere bildene. Finn en tørr og trygg plass å stå. Ta en haug med bilder. Slett gjerne minnekortet om du ikke får noen lynbilder på en stund og start på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...