DigitaL BlasteR Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Er det noen vet hvor mye det koster og hvor lang tid det vil ta å bytte bildet på førerkortet (klasse B)? Lenke til kommentar
Thoma_S Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Det koster i alle fall normalt ca 400 kroner når man mister førerkortet, sist jeg sjekka Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 er det ikke bare vanlig 200 + 60 igjen a? 60 for bilde og 200 for selve førerkortet Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg betalte 400 kr for selve kortet for 4 år siden. Det har neppe blitt billigere. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) er det ikke bare vanlig 200 + 60 igjen a? 60 for bilde og 200 for selve førerkortet Dette stemmer ganske bra, 200 for lapp og 62 for bilde. Til informasjon, Ida på Vegvesenets nettside (se fremsiden) er ganske grei å spørre. http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=Page...bSideInnholdMal Endret 25. juni 2008 av Marvil Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Mener jeg betalte 295 når jeg tok lappen for ganske nøyaktig 3 år siden.. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Tror Navarsete satte ned noen gebyrer i fjorårets statsbudsjett. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Det stemmer vel, blant annet prøveskilter ble også billigere. Håper dog det blir gjennomslag for at gebyrer/avgifter til staten skal representere kostnaden, slik at f.eks omregistreringsavgift kan kuttes ned (f.eks er det samme jobb å omregistrere en bil som har avgift på 1400 som en som betaler 20.000). Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Håper dog det blir gjennomslag for at gebyrer/avgifter til staten skal representere kostnaden, slik at f.eks omregistreringsavgift Omregistreringsavgiften er ikke et gebyr til Vegvesenet for å dekke kostnaden med å omregistrere bilen. Det er en avgift til statskassa som har til hensikt å skaffe staten inntekter. Du er ikke alene om ønske deg lavere skatter og avgifter. Men man må se på alle skatter og avgifter som en helhet. Hvis man skal sette ned en avgift, så må man vanligvis sette opp en annen. Ellers blir det "overoppheting i økonomien", sier personer som har mer greie på dette enn meg. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Håper dog det blir gjennomslag for at gebyrer/avgifter til staten skal representere kostnaden, slik at f.eks omregistreringsavgift Omregistreringsavgiften er ikke et gebyr til Vegvesenet for å dekke kostnaden med å omregistrere bilen. Det er en avgift til statskassa som har til hensikt å skaffe staten inntekter. Du er ikke alene om ønske deg lavere skatter og avgifter. Men man må se på alle skatter og avgifter som en helhet. Hvis man skal sette ned en avgift, så må man vanligvis sette opp en annen. Ellers blir det "overoppheting i økonomien", sier personer som har mer greie på dette enn meg. Er fullstendig klar over at det er en avgift til staten, har krevd inn mer i omregavgifter enn de fleste her inne betaler til sammen i løpet av livet. Men det har kommet forslag om at dette (og andre lignende ting) skal representere kostnaden det koster staten å gjøre jobben, evt flate ut avgiften (at det ikke skal variere så mye), noe jeg støtter fullt ut. Overopphetning for noen andre ta seg av. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 tok lappen forrige onsdag, tror dn kosta 295 eller 365 - har litt dårlig husk , men den ligger på enn 3 - 400 kroner Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 tok lappen forrige onsdag, tror dn kosta 295 eller 365 - har litt dårlig husk , men den ligger på enn 3 - 400 kroner Hva slags lapp ? Det er kun teoriprøver som ligger i prisklassen du nevner (alle 335kr), neste pris ligger på det dobbelte. Lapputskrivelse koster som nevnt 200, pluss evt 62 for bilde om ikke BT har gyldig bilde av deg i systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå