Gå til innhold

Stille 650-750W strømforsyning

Anbefalte innlegg

Nok et spørsmål om hvilke strømforsyning jeg burde velge. Vil ha en som er svært stille, og som er noenlunde stabil, men minst mulig støy fremfor alt.

Brukte PSU kalkulatoren(eXtreme Power Supply Calculator Lite v2.5) som er linket til på flere steder her på forumet. Da fikk jeg ca 587W. Da regnet jeg med min fremtidige GeForce GTX 280 :D . Mulig jeg bytter ut prosessoren til en q6600 og overklokker den litt så mulig jeg må ha en strømforsyning opp mot 750W :hmm:. PS! Må være modulærkabler!

Noen forslag??

Min data:

MSI P965 Neo-F

Intel Core 2 Duo E6400 (2,13GHz)

NH-U12P(CPU kjøler)

2 GB DDR2 Corsair PC4200

Ekstern Harddisk: Seagate 250 GB

Intern Harddisk: Samsung SpinPoint 250 GB P120S 7200rpm

Hitachi Deskstar 7K1000 1TB SATA2, 32MB 7200RPM

Lian Li PC-777

Sony DVD-brenner AWG170AB2

Creative X-Fi XtremeMusic

Gainward GeForce 7950GT 256mb

Endret av Sharkeyking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OCZ har kommet ut med både en modulær versjon, og en som ikke er modulær av 850W vesjonen. Er meget sikker på at den jeg kjøte er modulær. Bestillte den herfra: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=44350#

Er den ikke stille!? :no: , da har jeg gått på et bomkjøp. Men ingen ting er avgjort før jeg har mottat og testet den, kanskje den ikke er så gale i mine ører ;)

Lenke til kommentar
Den bråker ikke akkurat, men den er heller ikke lydløs - kommer an på hvor "følsom" du er.

Har nokså følsomme ører, så mulig jeg kjøper en be quiet! Dark Power PRO 1000W istedet. Selger den andre til en kompis jeg skjenner, han bryr seg ikke så mye om at den støyer litt :!: .be quiet PSUen skal vist være en av de stilleste du får tak i. Svir i lommeboken da :p

Endret av Sharkeyking
Lenke til kommentar

Hvis du er villig til og bruke litt penger, og leve med 50/50 modulærløsning (dvs at de kablene du garantert bruker ikke kan tas av) vil jeg anbefale denne:

Zalman ZM850-HP 850W

Jeg kjøpte den kun siden den var linket til på nvidias websider over kompitable strømforsyninger for 9800GX2. Fikk nesten sjokk når jeg koblet den til. Ikke en ENESTE desibel og høre fra den her, ville gjærne likt og vite hvilken vifte de bruker i den. Så blir den heller aldri varm, merker at den er kald når jeg tar på den, og det er den selv om jeg har hatt på pcen i flere dager i strekk.

Beste strømforsyningen jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar, men valget har falt på en

be quiet! Dark Power PRO 1000W

:D Er knallstille, modulær og den har såpass mye power at den kjører stille på 50%

Grisedyr, men kvalitet koster! :cool:

Endret av Sharkeyking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...