amish Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hei Jeg har denne pcen nå: Intel E6600 2.4ghz Nvidia 8800GTS 320mb 2gb pc6400 ram Asus P5N-e SLI Hovedkort Og noe ekstra som lydkort osv, men det er ikke viktig.. Jeg har da tenkt til å oppgradere pcen min. Mer ram er et must, og syns at prosessoren er grei nok, får den overclocket til 3.2, kansje 3.6 vis jeg gidder å prøve. Grafikkortet synes jeg fungerer greit, men jeg får en del penger snart, så tror jeg kjøper meg nytt grafikkort. Skal jeg kjøpe nytt singel eller skal jeg se om jeg finner et likt og kjøre i sli? Tenke jeg skulle kjøpe XFX GeForce 9800gtx Black Edition. Tror jeg skal kjøpe meg nytt hovedkort, har en del problemer med at Gigabit nettverket ikke funker, og en del problemer med at dualchannel til ramen ikke funker. Men så vet jeg ikke hvilket hovedkort eller ram jeg skal kjøpe.. Tenker på RAM: OCZ ReaperX Så har jeg lyst på et 780i/790i hovedkort.. Men skjønner at det fortsat er litt dyrt. Så hva mener dere? Skal jeg går for oppgradering av hovedkort, ram og skjermkort? Blir ca 5500kr, eller skal jeg oppgradere hovedkort og ram? Blir ca 3500kr(vis jeg kjøper nforce 780i). Planen var egentlig å bare kjøpe mer ram men, det kom flere tanker Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Ikke noe særlig å hente ytelsesmessig ved å bytte ut hovedkortet. For minnefix osv prøv å oppdatere bios. Ville ventet med å kjøpe 9800GTX prisfallet som følge av + versjonen kommer straks. Om du skal ha noe i dag er et 4850 et greit valg. Om du absolutt ønsker å bytte hovedkort ville jeg droppet Nvidia brikkesett og heller gått for f.eks P45 fra Intel. Du mister da muligheten til å kjøre SLi, men det er ikke rare savnet for de fleste. 790 krever også dyrt DDR3 minne. 8800GTS 320 MB er da et høvelig bra skjermkort. Lenke til kommentar
Erroneous Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hvor lang tid tror du det tar før 9800GTX begynner å bli en del billigere? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 9800GTX+ skal lanseres 16. juli. Prisene er allerede nede i 200$ i USA for GTX, noe som tilsvarer ca 1300 kr i Norge. Lenke til kommentar
amish Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Du har vel rett. Er for dyrt for DDR3 nå, og er vel ikke noen vits å bruke en masse penger på 790i + ddr 3. Får kjøpe EVGA 750i eller et Asus P5N-D. Men siden jeg har en sterk fobi for Asus(etter et tvilsomt bærbar og hovedkort kjøp fra før så har jeg ikke sansen for dem lenger), så blir det sikkert evga. Kjøper meg sikkert Corsair Dominator PC8500 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå