jonasfd Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Har en T60 som jeg innstalerte mer minne i, av typen minne, og pcen jeg har er en slik Etter og ha innstalert det nye minne fikk jeg etterhvert minnedump, og windows slo seg av. Tok derfor ut den ny brikken, og lot bare den gamle stå i, men nå skjer det fremdeles! Kan jeg ha skadet den gamle rambrikken på noen måte? Kan det være at biosen har forandret på noe etter at den gamle minnetypen ble satt i? Trenger desperat hjelp, takk på forhånd! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Stod det 512 MB i fra før, og så satt du inn 512 MB til? Sjekk hvilke hastigheter ting kjører på i CPU-Z (post screenshot her hvis du er usikker). Lenke til kommentar
jonasfd Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Ja, stod 512 i fra før, og satt in nye 512. Det er litt vanskelig da pcen kræsjer etter litt bruk i windows. Tok ut en 1gb brikke fra en annen bærbar til en kompis nå for og se hva som skjer. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Du kan resette BIOS for å se om det hjelper. Lenke til kommentar
jonasfd Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 DRAM Frequenzy: 332,5 mhz FSB:DRAM 1:2 Cas# Latency (cl) 5 clocks Ras# to Cas# delay (tRCD) 5 clocks RAS# precharge (tRP) 5 clocks Cycletime (tras) 15 clocks Bank Cycle Time (tRC) 5 clocks DDR2, 1016 MBytes, (Channels # DUals) minnebrikke 1: http://www.elpida.com/en/products/details/EBE52UD6AFSA.html minnebrikke 2: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=318079 Noen som da ser noe som skurrer? Skrudde akkurat på extended memory testing i bios btw. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Det ser riktig ut og burde fungere. På Lenovo-siden står det tre forskjellige brikke sett (i975X, P965, i955X). Hvilke av de er det du har? Det står i CPU-Z. Lenke til kommentar
jonasfd Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Sjekket akkurat ut feilmeldingen i blå skjermen. som ledet meg til denne Skal prøve med nye drivere nå. cpuz gir meg i945GM som chipset. Lenke til kommentar
jonasfd Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Har akkurat begynt og lure på om dual channel kan være det som roter til ting. Maskinen klarer seg fint intill mye ram brukes samtidig, etc spill. Web og små programmer fungerer fint. Lenke til kommentar
jonasfd Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Har nå innstalert nye skjermkort drivere for chipsete, og dette løste alt. Maskinen fungerer som en drøm. *LØST* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå