Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

denne bør fjernes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At det er mye mindre farlig er ikke helt sant.

Det er ikke like skadelig for lungene som røyk, men det er mye mer nikotin i snus.

Så det er nesten så det går opp i opp.

 

Men hvis du vet at mora di røyker, ok det er greit, så burde du nesten ikke bry deg om at ho snuser heller.

 

Bare ignorer det du, selv om både røyking og snusing er noe dritt for seg sjøl.

Lenke til kommentar

Personlig så tror jeg ikke faren din mente det alvorlig. Da overreagerer han grovt isåfall.

Men hva er så galt med at damer/jenter snuser, har aldri skjønt meg på det.

 

 

Snus øker risikoen for munnkreft

 

 

Å snuse er ikke like skadelig som å røyke. Men bruk av snus øker risikoen for munnkreft med 80 prosent, ifølge en omfattende undersøkelse utført av Verdens helseorganisasjon (WHO).

 

Undersøkelsen samler resultater fra elleve tidligere studier gjennomført i en rekke land.

 

Konklusjonen er at snus og skråtobakk ikke er like farlig som sigaretter, siden de førstnevnte produktene ikke øker risikoen for lungekreft.

Men i forhold til folk som styrer unna alle former for nikotin, er snuserne mer utsatt for kreft i munnen, spiserøret og bukspyttkjertelen.

 

Forskerne fra WHO presenterer resultatene fra den nye undersøkelsen i en artikkel i fagtidsskriftet Lancet Oncology.

 

Lenke til kommentar

Trodde da det nettopp ble bevist at snus ikke var kreftfremkallende i det hele tatt jeg. Derfor de har fjernet den type advarsler på snusboksene. Eller var det at det ikke var skadelig for hjertet? :hmm:

Nei, husker ikke jeg, er ikke så opphengt i slike ting. Husker bare at det var diskusjoner angående noen advarsler på snusboksene som ikke stemte.

Lenke til kommentar
Personlig så tror jeg ikke faren din mente det alvorlig. Da overreagerer han grovt isåfall.

Jeg kjenner han så godt at jeg vet at han kan finne på det. Han overragerer på den minste ting

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...