Gjest Harley Quinn Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 En kamerat av meg skulle kaste pc'en sin så jeg rensket den for diverse deler jeg kan bruke på min gamle stasjonære. Grafikkkortet på den gamle var mer eller mindre uffatelig dårlig og greide omtrent ikke spille world of warcraft. Så må jeg nesten spørre da, er det kortet her noe bedre? Hvor gammelt er det egentlig? Og så det var vifte på kortet, greier denne seg selv eller burde jeg laste ned et program som man styrer viftene med (hvilket i såfall)? Startet den litt opp i sta, men vet ikke om det var viften på kortet eller CPU viften som prøvde å av livet av seg. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Radeon 9800 er vel 5 år gammelt. Viften skal kjøre av seg selv og selv velge hastighet i forhold til temperaturen. Du kan forsåvidt styre den selv med Rivatuner om du vil. Om det er bedre enn det kortet du har er umulig å si når du ikke sier hvilket kort du har. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Om det er bedre enn det kortet du har er umulig å si når du ikke sier hvilket kort du har. Det kan bli litt vanskelig å forklare for jeg vet ikke hva det heter. Eneste som muligens kan gi noen hint er at det står MX440 - T8X på det. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Først til topic: Nei, det duger ikke i dag. I forhold til hva du har, antar det er en GF 4, er det 2-3 ganger bedre. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Vil anbefale deg å ta en titt her: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?mfr=&...&zbo2=false Du kan gjøre en god handel på demobrukte skjermkort for et par hundringser. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Vil anbefale deg å ta en titt her: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?mfr=&...&zbo2=false Du kan gjøre en god handel på demobrukte skjermkort for et par hundringser. Takker, noen du kan anbefalle? Jeg er ikke så kravstor, men jeg vil nok spille wrath of the lich king på høy grafikk når det kommer. Jeg skjønner ikke sånn her og dette er jo kravene til burning crusade, regner med at lich king blir litt høyere kanskje.. Så lenge det ser bedre ut enn på laptopen min (som er dårlig) så er jeg fornøyd. Video: * Minimum: 32MB 3D graphics processor with Hardware Transform and Lighting, such as an NVIDIA GeForce 2 class card or above * Recommended: 64MB VRAM 3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability, such as an NVIDIA GeForce FX 5700 class card or above Endret 25. juni 2008 av AnnChristin Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Du har nok et AGP skjermkort, og da vil også resten av systemet henge etter for nyere spill. Kan du laste ned everest home edition eller noe, og se hva slags spesifikasjoner du har på din stasjonære? 6600 GT er et dårlig skjermkort som gir lite for pengene i dag. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hvis du har en agp maskin med 1.5gb ram eller mer, og ikke har råd eller er interessert i å bytte den ut, så er det absolutt lurt å kjøpe et 6600, eller muligens HD2400, eller liknende for opptil 400kr. Da får du kjørt wotlk tålig greit. Men det er selvsagt langt igjen til toppytelse. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Egentlig så skal jeg nok bytte ut alt innvendig, jeg hadde bare håpet på å slippe å bytte alt. Maskinen i seg selv er 3-4 år gammel. Men når det gjelder å sjekke hva maskinen har så må jeg nok vente litt. JEg tror nemlig CPU vifta prøver å ta livet av seg selv hver gang jeg starter pc'en. Må få en kamerat til å se på den tror jeg. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 For å svare på spørsmålet ditt: Radeon 9800 yter MYYYE bedre enn mx440. Dytt det inn i maskina, last ned nyeste drivere fra http://ati.amd.com/support/driver.html og du vil se stor forskjell. Og om 9800 vil fungere på wow: jepp. Kommer selvfølgelig litt ann på resten av hardwaren, sjekk om du kan rappe rammen fra den andre pcen og så du får maxet ut det du kan sette på hovedkortet. Har en kompis som brukte 9800 til wow, han raidet endgame pre-tbc (40man raid) uten problemer med ett sånt kort. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 jeg vil nok spille wrath of the lich king på høy grafikk når det kommer Om definisjonen "høy grafikk" er lik til min oppfatning, vil ikke 9800 holde koken. Igjen, det yter 2-3 ganger bedre enn GF 4. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Om definisjonen "høy grafikk" er lik til min oppfatning, vil ikke 9800 holde koken. Jeg ville kunne se når spells kastest og når det f.eks regner. Og jeg ville gjerne komme meg gjennom stormwind uten lag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå