Gå til innhold

42" plasma eller LCD til 10.000,- tips?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
px80 er en helt nydelig tv som ikke kan matches på noen områder til den prisen.

 

Eneste som matcher den er vel Pioneer sin PDP-428XD.

Har sett de side om side. Men tvilte litt på bilde innstillingen på Panasonic'n. Den hadde mye blassere bilde.

Men en del stivere pris på Pioneer'n dessverre :no:

 

Siste test av Panasonic px80, kan leses på http://www.dingz.no/

Lenke til kommentar

Samsung LE40M87BDX, bedre LCD får du ikke til den prisen. Expert selger "nordisk" versjon til 9995,-. Komplett, MPX og diverse andre nettbutikker selger paralellimporterte eksemplarer et par tusen billigere. Knalltv som anbefales sterkt. Har den selv og er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar

akkurat handla meg en px80 fra elkjip. Er utrolig digg tv til den prisen (7750).

 

Bruker en billig philips dvd spiller til 500kr med hdmi, og kvaliteten er topp. (synes jeg ihvertfall, danker ut 20000 tvn (panasonic) til kompisen min som kjøpte den for 2 år siden. Enkelt oppsett og meny, 3xhdmi, pc, 2 scart. Har akkurat koblet den opp mot pcn min og spiller bilspill på den, skikkelig bra :p

Endret av alleibruk
Lenke til kommentar
px80 er en helt nydelig tv som ikke kan matches på noen områder til den prisen.

 

Eneste som matcher den er vel Pioneer sin PDP-428XD.

Har sett de side om side. Men tvilte litt på bilde innstillingen på Panasonic'n. Den hadde mye blassere bilde.

Men en del stivere pris på Pioneer'n dessverre :no:

 

Siste test av Panasonic px80, kan leses på http://www.dingz.no/

 

Jeg har byttet min Pioneer Kuro i Panasonics PX80.

 

Det er rett og slett en kanon tv.

 

Pioneer slår den på sortnivået, men PX80 er mer behagelig å se på. Mulig det har å gjøre med en mer effektiv 100hz prossering på Panasonic. Kuroen flimrer en del i lyse partier og dette er litt plagsomt.

 

Pioneer har i motsettning til Panasonic et uendelig hav av innstillingsmuligheter. Så og si alle kurver kan justeres på en eller annen måte. Dette gjør det mulig å kallibrere et meget bra bilde.

 

Støyreduksjonen på Kuro er også bedre enn Px80 og Blu-Ray materiale fremstår som nesten støyfritt, men jeg synes allikevel ikke prisforskjellen er verd det.

 

Med andre ord så kan jeg anbefale Px80 på det varmeste. Den beviser at budget plasma overgår det meste man kan drive opp av lcd tv-er for tiden.

 

Jeg har sjekket ut de nye lcd modellene til Sony, Samsung og LG. Ingen av dem kan matche en plasma skjerm på billed behandling og særlig gjelder dette SD signaler.

Lenke til kommentar
Nå driver mamma og maser om at 42" blir for stort :wallbash:

Hun var innom Expert i dag og så på LG 37LC51, noen som har erfaring med den? 37" LCD, to skritt ned for min del :(

 

Kommer du til å sitte langt unna tv'n? Jeg har selv 37" LG tv og droppet 40" pga det ble stygt å se på rett og slett, jeg sitter ikke så langt unna tv'n. Kobler du pc'n opp mot tv'n bør du også tenke på at lcd passer bedre. Dette har bedre seg på plasmasiden, men fremdeles kan det skape problemer med blant annet innbrenning av bilde.

Lenke til kommentar
Du får Panasonic PX80 i 37" også. :)

 

37" er perfekt hvis du har et litt mindre rom... 42" virker ikke så stor i butikken, men når den kommer hjem i stuen så vokser den enormt.

 

større er jo alltid bedre..:) px80 har ihvertfall ett fint utsende synes jeg.

Veggfeste er jo så klart ett must for alle flat tver...

Men ikke kjøp for 1600 på elkjip, når de har samme til 398,- på Clas Ohlson...

(med tilt, opp til 70kg)

Endret av alleibruk
Lenke til kommentar
Du får Panasonic PX80 i 37" også. :)

 

37" er perfekt hvis du har et litt mindre rom... 42" virker ikke så stor i butikken, men når den kommer hjem i stuen så vokser den enormt.

 

større er jo alltid bedre..:) px80 har ihvertfall ett fint utsende synes jeg.

Veggfeste er jo så klart ett must for alle flat tver...

Men ikke kjøp for 1600 på elkjip, når de har samme til 398,- på Clas Ohlson...

(med tilt, opp til 70kg)

 

Større er ikke nødvendigvis best. Det er ikke behagelig å sitte inne i tv-en;). Det er bedre å gå for en mindre tv i et mindre rom slik at sitteavstanden blir mer riktig. Hvis tv-en blir for stor og man sitter for nærme så vil tv-ens svakheter bli meget tydelige. Personlig synes jeg dette med størelse er litt hysterisk. Hvis Panasonic hadde hatt en 32" plasma så hadde jeg garantert gått for den. Tideligere hadde jeg en loewe aventos 32" og den har vært helt perfekt i denne stuen...

Lenke til kommentar
Leste testen på www.dingz.no .

 

"Nesten ingenting med tanke på prisen, men litt hakking ved sideveis bevegelser trekker ned"...

 

sideveis bevegelser? hva i betyr nå det :( ?

Det vil si at den hakker ved rask panorering av bilde. For eks. en fotball kamp hvor kameraet flytter seg raskt.

Skal vist nok fore komme litt på HD signaler på tv'n. "Vist jeg ikke har bommet helt"

Men noe kan man sikkert leve med? PZ85 er vist den første av de dyrere Panasonicene som ikke er plaget av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...