robiwan Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Tenkte jeg skulle oppgradere diskene i filserven min, men er litt usikker på om jeg skal gå for 750GB eller 1TB, ser at det er litt prisforskjell når det gjelder kr/GB. slik jeg ser er det tre alterativer 1. Kjøpe 1TB nå 2. Kjøpe 2 x 750 GB nå 3. Kjøpe 750GB nå, og en ny 750GB(evt 1TB) når den første disken er full Disken(e) skal brukes til å lagre media, som skal streames til xbox. Laster ned fra torrent, som gjør at det blir mye "litt lesing" og skriving til diskene(står på ned/opp lastning 24/7). Har en teori på at dette ikke er så bra, siden det nesten konstant lese og/eller skrives til disken noe som må gi betydelige slitasje? vurderer derfor en buffer disk. Så hva slags filosofi kjører du, kjøper du heller litt større og dyrer(kr/GB), eller går du for billigste alternativ? Og er det lurt å bruke såkalt buffer disk ved nedlasting av torrents? Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg har en egen disk som jeg legger alt av torrents på før det er ferdig nedlastet og klart til "arkivering" på de store diskene mine =) Torrent disken er bare 120gb Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Da tror jeg bruker en gammel disk som buffer for torrents. Men vet forsatt ikke om jeg skal gå for alternativ 1,2 eller 3... Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Da tror jeg bruker en gammel disk som buffer for torrents. Men vet forsatt ikke om jeg skal gå for alternativ 1,2 eller 3... Slik jeg ser det lønner det vel seg ikke å kjøpe så mye mer diskplass enn det man har bruk for der og da, prisene går jo nedover hele tiden. Jeg ville kjøpt 750GB disk nå og heller kjøpt enn senere når den begynte å bli full. Jeg tror 750GB er mest GB for pengene for øyeblikket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå