Joachimv Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg har et Nikon D40 med 18-55mm kit. Er ikke helt fornøyd med det egentlig.. Har lurt litt på det 50mm 1,8 -objektivet til Nikon til ca 1000kr. Har et lignende fra et analogt speilrefleks, men uten AF, og i og med at jeg er svaksynt så er det en fordel med AF Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Med tanke på Roma, og hvis du skal investere i et nytt objektiv, er det ikke mer vidvinkel du har bruk for da? Tror jeg ville ha valgt å ta med den, ved siden av normal-zoom'n RandiA Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Har lurt litt på det 50mm 1,8 -objektivet til Nikon til ca 1000kr. Har et lignende fra et analogt speilrefleks, men uten AF, og i og med at jeg er svaksynt så er det en fordel med AF Du vil uansett ikke få AF med 50mm f/1.8 til D40. Du vil dog få lysmåling, men dersom du har et liggende uten AF - bruk heller litt tid med det. Som Randi skriver vil du nok ha mer glede av en vidvinkel i Roma. Sigma 10-20 er rimelig og god, og vil gi deg AF på D40... Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Jau. Blir sikkert litt katedralgåing og fotografering av "rosemaling" i takene tenker jeg hehe. Og daer det vell greit med et med så lav f-verdi som mulig? Er dette 50mm jeg mener - det står jo AF i navnet.. men finner ikke noe sted at det har AF..... Riktignok er sikkert vidvinkel å gå. Men er ikke 10-20 noe dyrt..? hadde tenkt <1000kr... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Du får ikke noe til tusenlappen som er aktuelt til det bruket. Det objektivet har AF, men ikke på D40. Det kommer nok en ny modell med tiden, men foreløpig er det den relativt dyre fra Sigma som er aktuell. Jeg for min del ville hatt et lyssterkt normalobjektiv i Roma, ved siden av vidvinkel. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Aha. Glemte at D40 ikke har egen AF-motor.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå