Nebuchadnezzar Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Nå har det seg slik at jeg har en liten fetisj for sanger med koring i. Mange har sikkert allerde gått ut av denne posten allerede og forventer bestemor musikk (Unnskyld utrykket) Personlig så mener jeg at slik koring er pent og kan nevnes men jeg heller mer mot metal. Hadde vært fint med kor eksempler fra alle sjangre, sleng gjerne med en video. Ulver - i troldskog faren vild Album guide og diskusjon Hjemmeside Ulver har betydd mye for mange og alt fra metal elskere til filmkritere roser dette bandet og at de har fått kallenavnet de musikalske kamelionene er heller ikke uten grunn. De har gått fra og være et tradisjonelt svartmetall gruppe til å spille inn musikk for flere kjente norske filmer forså å ta en mer avant garde preget retning. Lite koring på platene men om det skulle falle i smak så er Bergtatt Vell verd og se nærmere på Liste med artister, sanger og videoer finnes på insiden av den store spoileren. Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Se filmen hos Youtube Summoning - Land of the dead Se filmen hos Youtube alcest - Souvenirs d'un autre Monde Se filmen hos Youtube Ayreon - Age Of Shadows Elvenking - Rouse Your Dream Storm - Mellom bakkar og berg Sabaton - Attero Dominatus symphony x - Of Sins And Shadows Rotting christ - sanctus diavolos Se filmen hos Youtube Therion - Nifelheim Se filmen hos Youtube Within temptation - Dark wings Se filmen hos Youtube Tristania - Angellore Unexpect - Desert urbania Borknagar - The winterway Asmegin - Til Rondefolkets herskab Galar - Ragnarok EPICA - The devine conspiracy Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Orphaned land - Kiss of babylon (the sins) Se filmen hos Youtube Taake - Nattestid Ser Porten Vid I Se filmen hos Youtube The ruins of beverast - Blood Vaults (I: Thy Virginal Maladour) Se filmen hos Youtube Avantasia - Into the unknowns Se filmen hos Youtube Gamma ray - Fight Se filmen hos Youtube Rhapsody (of fire...) - Land of immortals Se filmen hos Youtube Blind guardian - Battlefield Se filmen hos Youtube After forever - Through square eyes Se filmen hos Youtube Gregorian - Nothing else matters Vangelis - Conquest of paradise Diablo Swing Orchestra - Balrog Boogie Se filmen hos Youtube Nightwish - Ghost Love Score Se filmen hos Youtube Endret 24. juni 2008 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Tja. Jeg prøver meg nå jeg. Dette det du ville ha? Nightwish - Ghost Love Score Se filmen hos Youtube Endret 24. juni 2008 av Alastor Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Var noe slikt ja, men alle sjangre er flotte. (Skamme seg over liten musikk horisont) Fant en del flere som jeg kommer til og legg inn på listen. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Front Line Assembly - Prophecy Björk - Unison Se filmen hos Youtube Ulver - Lost in Moments Se filmen hos Youtube Blås i videoene, hør på musikken! Låtene har ikke hovedfokus på koring, men inneholder likevel fremragende elementer av det. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 "Kor" er jo så mangt. Septic Flesh (daumetall): http://www.youtube.com/watch?v=mMbPvC2jx9s Flerstemt sang? Beach Boys! http://www.youtube.com/watch?v=dEGmd-3Gg-s Gospel? Whitney Houston! (denne tar av!) http://www.youtube.com/watch?v=CYrcGJ4Hqe0 Dream Theater! (sjekk midtpartiet) http://www.youtube.com/watch?v=avPdOAKl8w4 Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Som en over her sa har Beach boys en del veldig flotte vokalharmonier. Om man kan kalle det kor er en annen sak, men anbefale deg å høre på albumet Pet sounds og alt de lagde før 1968 da de gikk på en smelll. Ellers vil jeg anbefale deg en del av Queens låter som nok er mer i den gaten du er interesert i. I første omgang kan du prøve Bohemian Rhpasody fra albumet A night at the opera (1975). Det finnes også en del koring i Elvis Presleys karriere, men dette blir vel også litt utenfor det du ser etter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå