Ståle Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg skal betale noe penger til en tysk bankkonto. Jeg bruker Sparebank 1 Vest, og deres nettbank. På "Betaling utland" spør nettbanken etter "Bank kode". Jeg spurte tyskeren om hva det var, og fikk tilbake et tall som han kalte Bank routing. Men da jeg prøvde det, stod det i nettbanken at det ikke var i bruk. Noen som har noe som helst som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
nls Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 hvis du vet hvilken bank kontoen er i , så skulle det være en smal sak å finne det.. men det beste er jo å få det oppgitt av mottaker så man slipper en evt retur Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Hmm.. rart. Når jeg søkte det opp, fikk jeg samme nummer som han har oppgitt. Men når jeg skriver det inn i nettbanken, får jeg: "Bankkode er ikke i bruk." Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 For betalinge innenfor EU/EØS, trenger man IBAN (International Bank Account Number) og BIC (Bank Identification Code) evt SWIFT. Be mottager sjekke med sin bank for å få dette. Uten disse får du ikke overført pengene... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg har alt det. Men det er bankkoden som ikke funker. Lenke til kommentar
FEAR2 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Endret 24. juni 2008 av FEAR2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå