Gå til innhold

Trygge kosttilskudd? eller ikke?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Leste litt på internett om noen kosttilskudd, men vet ikke om det er helt safe, fant de på www.kost1.no

- KREA-Bolic sier de er bra, på siden. Men det høres litt drøyt ut. Vet ikke om det er det mest normale å bruke:P

- ZMA høres bra ut, men litt farlig ut. når det står at det retter opp og stimulerer kroppens egenproduksjon av testosteron. står at det gir veldig bra resultater.

 

lurte også på om det var lurt å kjøpe omega3, vitaminer på enten kost1. no eller proteinfabrikken.no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva er dryøt med KREA-Bolic ? er kreatin, når det er sagt så hadde jeg heller gått for en boks med "vanlig" monohydrat..

 

jeg bare så det hørtes drøyt ut, bol+ic=bolic, høres nesten ut som bole stoff hvis du spør meg, men hvorfor monohydrat? jeg pleier å ta kre-alkalyn, burde jeg heler gå for monohydrat, evt. hvorfor?:D

 

takk for svar

Lenke til kommentar

Anabol = muskelbyggende.. skjønner ikke hvorfor folk har noia mot ordet - antakeligvis uvitenhet :roll:

 

grunnen til at jeg anbefaler deg mono er at det er vel det eneste kreatinet som har bevist at det faktisk har en virkning... på Kre-alkalyn så drar man jo ikke vann, hele poenget med krealkalyn, men når man ikke drar vann så forsvinner virkningen av kreatin spør du meg.. mulig du får mer trøkk els no sånn på trening av krealkalyn, og mulig det er placebo..

 

på monohydrat så trekker man faktisk vann i musklene, blir som å ha fett rundt musklene, men isteden er dette fettet erstattet med vann, noe som skal gjøre det lettere og bygge.. er en grunn til at folk bulker.. :)

Lenke til kommentar
Har hørt av folk jeg kjenner som bruker ZMA at man kan fremkalle kviser av det hvis man er kompatibel for det, er vel den eneste haken så langt jeg kan se.. :)

 

De kvisene kommer nok av noe helt annet skulle jeg tro. Vel, bortsett fra at høyere testosteron-nivå kan gi kviser da. Men det er ikke ZMA i seg selv som gir høyere testosteron-nivå i kroppen. Zink er en av "komponentene" som trengs for at kroppen skal produsere testosteron, så dersom man har for lave mengder av Zink i kroppen så vil et ZMA tilskudd hjelpe til med å få produksjonen opp til det man normalt skulle ha basert på ulike andre faktorer. Men å tilføre mer zink utover det som trengs vil ikke gi noe høyere nivå av testosteron. Så zink må være tilstede for å produsere testosteron, men zink i seg selv gjør ikke at du får høyere testosteron-nivå i kroppen, hvis du skjønner nyanseforskjellen her.

 

Magnesium er for å holde nervene under kontroll. :) Med for lite magnesium i kroppen, så begynner det å gå feilaktige signaler rundt omkring i nervene, noe som fører til kramper osv. Så hvis man våkner om natten med krampe i leggen osv, så er det typisk tegn på magnesiummangel.

 

B6 er såvidt jeg vet bare tilstede i blandingen fordi det fremmer opptak av disse mineralene i kroppen.

Lenke til kommentar
ja men kvisene, er jo på en måte ett bivirkning av ZMA, mer eller mindre indirekte. Derfor synts jeg det er greit å ta høyde for dette hvis man har tenkt på bruke dette tilskuddet..

Kvisene kommer av høyere testosteronnivå, og er det noe alle mannfolk ønsker (spesielt om du trener), er det høyere testosteronnivå. Høyere testosteronnivå=mer effekt av styrketreningen.

Lenke til kommentar

men herregud a, er du bare ute etter å kverulere eller?

 

man reagerer ulikt på forskjellige preparater.. så hvis man bruker steroider, og får kvsier så vil ikke du si at kviser er en bivirkning? fordi kvisnene "ikke" kommer fra steroidet men fra økt testoseron nivå? at det det går ann å være så trangsynt

Lenke til kommentar

ok men det kan da umulig være "dårlig" å ta litt under anbefalt dose:P

 

Men et annet spørsmål: Hva slags protein bør jeg ta(kjøper på PF(vet det er dyrt))?

finnes jo Egg protein, pure casein, whey tech protein Isolat og vanlige greia.. er det best å holde seg til vanlig eller er de nye bedre og mer effektiv?

Lenke til kommentar

Hold deg til whey du, det som er anset som det raskeste og mest egnet til etter trening.

 

Jeg har prøvd kreatin monohydrat, x-ce-me og kre-alkalyn. Monohydrat merket jeg egentlig ingenting av, x-ce-me måtte jeg pisse hele tida av men kre-alkalyn føler jeg gir meg litt mer trykk på trening, så holder meg til det. Mulig det er placebo, men merker jeg ikke føler at jeg får like bra økter når jeg glemmer å ta det.

Lenke til kommentar
ok men det kan da umulig være "dårlig" å ta litt under anbefalt dose:P

 

Men et annet spørsmål: Hva slags protein bør jeg ta(kjøper på PF(vet det er dyrt))?

finnes jo Egg protein, pure casein, whey tech protein Isolat og vanlige greia.. er det best å holde seg til vanlig eller er de nye bedre og mer effektiv?

 

 

tar du under anbefalt kan du ikke akkurat forvente deg noe effekt, hvis du i det hele tatt får det, ditt valg... ingen tvinger deg til å ta anbefalte doser, hvis du er så redd så hadde jeg anbefalt og la det være

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...