Keiseren av Grønland Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg synes det er helt vanvittig tåpelig at noen i 2008 fortsatt tror på gud. Jeg tror ikke at du blir dum hvis du tror på gud, men jeg tror at du er dum hvis du klarer å få deg selv til å tro på gud. Jeg tror på mye, som et sjeleliv, og at det finnes liv der ute i universet. Jeg tror på et form for liv etter døden og slikt, men jeg tror ikke på gud. Gud er en skikkelse fra bibelen som skal ha det på seg at han skapte menneske og jorden og alt dette, og det er helt tåpelig. Det er beviser på at mennesket hverken ble skapt, eller at jorden tok syv dager å lage. Jeg drømmer om en framtid der vi ikke har relgion. Hadde vært mye bedre for alle. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Du blir dum av å bare se på tv og spille dataspill også. Same shit. Da har jeg et dillema til deg (altough kanskje litt usannsynlig): Viss en person har alternativet om å spille data og se på tv hele tida eller bare glo i veggen hele dagen, hva hadde vært best? Endret 25. juni 2008 av malmern Lenke til kommentar
Fiskeoppdretter Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Du blir dum av å bare se på tv og spille dataspill også. Same shit. Da har jeg et dillema til deg (altough kanskje litt usannsynlig): Viss en person har alternativet om å spille data og se på tv hele tida eller bare glo i veggen hele dagen, hva hadde vært best? Få seg et liv. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Du blir dum av å bare se på tv og spille dataspill også. Same shit. Da har jeg et dillema til deg (altough kanskje litt usannsynlig): Viss en person har alternativet om å spille data og se på tv hele tida eller bare glo i veggen hele dagen, hva hadde vært best? Få seg et liv. Joa, men liker å kverulere og sier derfor; Hva viss denne personen ikke er i stand til å skaffe seg et liv? Bare tenk på det som en teoretisk situasjon, ikke noe som nødvendigvis skjer så ofte. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Du blir dum av å bare se på tv og spille dataspill også. Same shit. Da har jeg et dillema til deg (altough kanskje litt usannsynlig): Viss en person har alternativet om å spille data og se på tv hele tida eller bare glo i veggen hele dagen, hva hadde vært best? Få seg et liv. Joa, men liker å kverulere og sier derfor; Hva viss denne personen ikke er i stand til å skaffe seg et liv? Bare tenk på det som en teoretisk situasjon, ikke noe som nødvendigvis skjer så ofte. Jeg mener, det finnes utallige ting det går an å gjøre om man ikke har tv. Seriøst, hva tror du foreldrene dine gjorde før i tida? Så i veggen? Endret 25. juni 2008 av Zaran Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Det at alle får det mye bedre var da en bastant påstand. Det vet vi jo ikke enda. Men må nok si meg enig ellers. Det er bare det av vi mennesker stiller spørsmål vi desperat prøver å få svar på. Vi er lette å lede, og enkelte vet å utnytte det. Mennesker med karisma og gode lederegenskaper. Det handler litt om kontroll og makt. Men men, det var bare mitt syn på denne saken. Jeg blir kvalm og uvel av ekstremister som disse Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg blir kvalm og uvel av ekstremister som disse Lololol, la til favoritter med én gang. Et helt åpenbart eksempel på at måten religon læres på er på lik linje med hjernevasking. Du ser her at læremåten kvinnen benytter seg av er lite demokratisk, og fungerer som inndoktrinering. Dette er ikke bare ett unikt tilfelle. Du ser kristne verden over er interessert i lære om relgion på denne måten. Typisk at dette var en feit amerikaner også loOol. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Må si jeg liker kommentarene da. "So, what's wrong with the whimsical? what's wrong with the fantastic? It seems that she's quite a hypocrite, believing in these fictitious fantasies that have not a shred of evidence. In my opinion, harry potter is more believable than the bible. I mean, come on. Some dude gathering all 10 billion species on a boat, including the marsupials from australia and the polar bears from the north pole? compared to that, a guy waving a wooden stick and making things float seems entirely possible" Lenke til kommentar
macmanlady Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Bra film der Loveless, ble kvalm jeg også - og irritert. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Zaran: Bullshit. Jeg så på tv og spilte spill mer eller mindre hele barneskola og ungdomskola.. Var alikavel toppelev i klassen. Fikk meg ikke et liv før på videregående, da gikk karakterene mine litt ned Loveless: Det klippet er fra filmen Jesus Camp. Utrolig skremmende film. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Man kan ellers ha mye mellom ørene selv om man ikke har høy IQ. (Folk kommer vel til å lage hakkemat av meg for denne, men jeg må bare kommentere det.) Hvor mange med Downs Syndrom kjenner du som har mye mellom øra? Er de spesielt flinke til å lære og tilegne seg kunnskap? http://no.wikipedia.org/wiki/Downs_syndrom (Mennesker med Down syndrom har vanligvis nedsatt intelligens som rangerer mellom mild (IQ 50–70) og moderat (IQ 35–50).) Selv om de med down syndrom har lite mellom ørene, så kan en person med normal IQ ha my mer mellom ørene enn en som har høy IQ.... Get the point? Det er ikke jeg som blander inn ord som "vett" og "mye mellom ørene" med IQ, det er det du som gjør. ------- Ellers når det kommer til dataspill så viser jo en del forskning at dataspill kan forbedre intelligensen på forskjellige områder. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Selv om de med down syndrom har lite mellom ørene, så kan en person med normal IQ ha my mer mellom ørene enn en som har høy IQ.... Get the point? Det er ikke jeg som blander inn ord som "vett" og "mye mellom ørene" med IQ, det er det du som gjør. ------- Ellers når det kommer til dataspill så viser jo en del forskning at dataspill kan forbedre intelligensen på forskjellige områder. Jeg har i det minste vist at det er en klar sammenheng mellom vett og IQ, du har kun din egen synsing å vise til. "Get the point?" Jeg har også vist til kilde som sier at det er lite eller ingenting som tyder på at vi har en "flerintelligensmodell", du har fortsatt bare din egen synsing og uttalelser å støtte deg til. "Still don't get it?" Du kan ikke bare slenge ut påstander fra ingensteder, påstår du noe så er det greit å kunne dokumentere det også, men det er kanskje for mye forlangt? Hvis du vil motbevise min dokumentasjon så står du fritt til det. Vis meg at det ikke er noen sammenheng mellom IQ og intelligens - lykke til. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Selv om de med down syndrom har lite mellom ørene, så kan en person med normal IQ ha my mer mellom ørene enn en som har høy IQ.... Get the point? Det er ikke jeg som blander inn ord som "vett" og "mye mellom ørene" med IQ, det er det du som gjør. ------- Ellers når det kommer til dataspill så viser jo en del forskning at dataspill kan forbedre intelligensen på forskjellige områder. Jeg har i det minste vist at det er en klar sammenheng mellom vett og IQ, du har kun din egen synsing å vise til. "Get the point?" Jeg har også vist til kilde som sier at det er lite eller ingenting som tyder på at vi har en "flerintelligensmodell", du har fortsatt bare din egen synsing og uttalelser å støtte deg til. "Still don't get it?" Du kan ikke bare slenge ut påstander fra ingensteder, påstår du noe så er det greit å kunne dokumentere det også, men det er kanskje for mye forlangt? Hvis du vil motbevise min dokumentasjon så står du fritt til det. Vis meg at det ikke er noen sammenheng mellom IQ og intelligens - lykke til. Hvor påstår jeg at det ikke er noen sammenheng mellom IQ og intelligens? En annen ting, om en person har stor allmen kunnskap, har han da mindre mellom ørene enn en som har høyere IQ men mindre allmenn kunnskap? Endret 25. juni 2008 av toeblast Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Har man stor allmennkunnskap(som forøvrig skrives i ett ord) så er det store muligheter for at man også har høy IQ, da høy IQ danner grunnlaget for læring. "Still don't get it?" Red.: Her påstår du at det ikke er noen sammenheng mellom intelligens og IQ. "Selv om de med down syndrom har lite mellom ørene, så kan en person med normal IQ ha my mer mellom ørene enn en som har høy IQ." Endret 25. juni 2008 av Quayle Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg synes det er helt vanvittig tåpelig at noen i 2008 fortsatt tror på gud.Jeg tror ikke at du blir dum hvis du tror på gud, men jeg tror at du er dum hvis du klarer å få deg selv til å tro på gud. Jeg tror på mye, som et sjeleliv, og at det finnes liv der ute i universet. Jeg tror på et form for liv etter døden og slikt, men jeg tror ikke på gud. Gud er en skikkelse fra bibelen som skal ha det på seg at han skapte menneske og jorden og alt dette, og det er helt tåpelig. Det er beviser på at mennesket hverken ble skapt, eller at jorden tok syv dager å lage. Jeg drømmer om en framtid der vi ikke har relgion. Hadde vært mye bedre for alle. Snakk om selvmotsigelse. For det første, så innebærer religion mer enn bare kristendommen, og du er også religiøs. Du tror for eksempel på et sjeleliv, og et liv etter døden. Det virker som du vil at kristendommen skal vekk, eller alle spesielle religioner, men at det er helt OK og rasjonellt å tro på et liv etter døden og en sjel eller lignende, selv om ingen av disse er noe vi har beviser for. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 "Litt" selvmotsigende ja. Virker som en som prøver å "gjemme" at han egentlig er religiøs, som ikke vil at andre skal gjennkjenne det på et vis og der kan jeg til dels være enig,, for det må da jammen være flaut å vedkjenne seg ovenfor folk en møter at en styrer livet sitt av et sånt eventyr i 2008! Det finnes en masse informasjon som sier det anderledes, så ja, tror også jeg hadde forsøkt å skjule at jeg trodde på dette rett og slett for å slippe rare blikk.... Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Jeg synes det er helt vanvittig tåpelig at noen i 2008 fortsatt tror på gud.Jeg tror ikke at du blir dum hvis du tror på gud, men jeg tror at du er dum hvis du klarer å få deg selv til å tro på gud. Jeg tror på mye, som et sjeleliv, og at det finnes liv der ute i universet. Jeg tror på et form for liv etter døden og slikt, men jeg tror ikke på gud. Gud er en skikkelse fra bibelen som skal ha det på seg at han skapte menneske og jorden og alt dette, og det er helt tåpelig. Det er beviser på at mennesket hverken ble skapt, eller at jorden tok syv dager å lage. Jeg drømmer om en framtid der vi ikke har relgion. Hadde vært mye bedre for alle. Snakk om selvmotsigelse. For det første, så innebærer religion mer enn bare kristendommen, og du er også religiøs. Du tror for eksempel på et sjeleliv, og et liv etter døden. Det virker som du vil at kristendommen skal vekk, eller alle spesielle religioner, men at det er helt OK og rasjonellt å tro på et liv etter døden og en sjel eller lignende, selv om ingen av disse er noe vi har beviser for. Jeg vil ha gudedyrking vekk. Og jeg skjønner godt at enda mer ekstreme enn meg vil ha sånne som meg vekk også. Jeg tror på et sjeleliv fordi sett fra vitenskapen begynner det å bli mer åpenbart at det faktisk eksisterer. Men at det er totalt annereledes enn det som beskrives i bibelen, og at religionene kommer i veien for å forstå hva det virkelig går ut på. Hva jeg tror på har ingen aktiv del i mitt liv. Jeg står ikke opp hver morgen og ber til noe jeg ikke kan se. Jeg skylder ikke livets problemer på noe jeg ikke kan se. Kristendommen, Islam, Hinduisme, judisme, alle disse forteller deg hvordan ting har foregått i fortiden, som skapelsen og hvordan man skal leve for å komme til paradis etter at du dør. Og sett i det store bildet er ikke dette bra. Jeg tror at sjansen for krig hadde vært mye mindre hvis vi ikke hadde hatt relgion. Endret 26. juni 2008 av Ramius Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Har man stor allmennkunnskap(som forøvrig skrives i ett ord) så er det store muligheter for at man også har høy IQ, da høy IQ danner grunnlaget for læring. "Still don't get it?" Red.: Her påstår du at det ikke er noen sammenheng mellom intelligens og IQ. "Selv om de med down syndrom har lite mellom ørene, så kan en person med normal IQ ha mye mer mellom ørene enn en som har høy IQ." Hva mener du med høy IQ? Alle som ikke har downs? Du legger ihvertfall ikke lista særlig høyt.. Tviler på at IQ er noe hinder for å opparbeide seg mye allmenn kunnskap(se jeg skriver allmenn kunnskap med 2 ord) så lenge man har en IQ som ligger rundt 100. Og i den quoten din så nevner jeg ikke ordet "intelligens" i det hele tatt, så hvordan du da med din høye IQ klarer å trekke konklusjonen om at jeg mener det ikke er noen sammenheng mellom IQ og intelligens forblir for meg et mysterium. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Sett fra vitenskapen er det mer og mer åpenbart at det IKKE eksisterer. Jeg snakker da om sjeleliv. Det samme gjelder liv etter døden. Det er absolutt ingenting som tyder på dette. Du sier det er mer og mer åpenbart sett fra et vitenskapelig standpunkt. Jeg vil ha noen kilder på dette. Enten du liker det eller ikke, så er det på lik linje med andre religioner når det kommer til troverdighet. Du tror nok på dette fordi det gir deg en tilfredsstillende følelse. Et liv etter døden er jo noe alle vil ja. Jeg kan godt si at det hadde vært greit med det, og at jeg hadde likt det, men siden det ikke er noe som helst som antyder at det er det, så ser jeg absolutt ingen grunn til å tro på det. Bare fordi jeg vil tro det, betyr ikke at det er grunn nok. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Har man stor allmennkunnskap(som forøvrig skrives i ett ord) så er det store muligheter for at man også har høy IQ, da høy IQ danner grunnlaget for læring. "Still don't get it?" Red.: Her påstår du at det ikke er noen sammenheng mellom intelligens og IQ. "Selv om de med down syndrom har lite mellom ørene, så kan en person med normal IQ ha mye mer mellom ørene enn en som har høy IQ." Hva mener du med høy IQ? Alle som ikke har downs? Du legger ihvertfall ikke lista særlig høyt.. Tviler på at IQ er noe hinder for å opparbeide seg mye allmenn kunnskap(se jeg skriver allmenn kunnskap med 2 ord) så lenge man har en IQ som ligger rundt 100. Og i den quoten din så nevner jeg ikke ordet "intelligens" i det hele tatt, så hvordan du da med din høye IQ klarer å trekke konklusjonen om at jeg mener det ikke er noen sammenheng mellom IQ og intelligens forblir for meg et mysterium. Høy IQ regnes vel som over normalen, normalsjiktet ligger fra 90-110, alt over er høy(ere) IQ. Å ha mye mellom øra => intelligent, å ha lite mellom øra=> mindre intelligent. Var det virkelig så vanskelig å forstå? Ikke bruk uttrykk du ikke vet hva betyr min gode mann evnt. kvinne. Selv så har jeg en score som ~3% av verdens befolking har mulighet til å oppnå. Det vil med andre ord si at jeg er mer intelligent enn ~97% av verdens befolkning. Om det er ett mål i seg selv å være intelligen? Tja, i mange sammenhenger kan det faktisk være plagsomt - det er ikke moro å svare feil med vilje i TP for at resten også skal få en mulighet. Det er faktisk ganske trist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå