Gå til innhold

Mappe fra server som skulle vært synkronisert på laptops

Anbefalte innlegg

Har en mappe på en server som jeg skulle synkronisert mot en lokal mappe. Mappen er stor, 1-10GB, men minimale endringer. Dette må kunne synkroniseres over en ganske treig linje, så det er ønskelig å kun synkronisere endrede filer.

Det er over 100 laptop-er som skal ha disse dataene tilgjengelig, som er lange perioder uten nett tilgang (tro det i 2008... :) ).

Noen som har noen gode tips som ikke er omfattende for brukeren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SyncToy som planlagt oppgave er fin ved oppstart. Kjøres med switch - "C:\Program Files\SyncToy 2.0 Beta\SyncToy.exe" -R

Problemet kommer når du ønsker å synce endringer tilbake til fileshare ved shutdown. Si fra om du finner det, for jeg må starte manuell sync (bat-fil) før jeg slår av maskinen, og skulle gjerne hatt den automatisk.

Lenke til kommentar
SyncToy som planlagt oppgave er fin ved oppstart. Kjøres med switch - "C:\Program Files\SyncToy 2.0 Beta\SyncToy.exe" -R

Problemet kommer når du ønsker å synce endringer tilbake til fileshare ved shutdown. Si fra om du finner det, for jeg må starte manuell sync (bat-fil) før jeg slår av maskinen, og skulle gjerne hatt den automatisk.

Skriv gpedit.mcs og trykk Enter. Bla deg frem til Computer Configuration -> Windows Settings -> Scripts

Burde vel funke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...