d0ffen_k Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hei:D Jeg skal nå pusse opp båten min, som har stått en del år, som jeg nettop arvet;) den er Prikk lik denne, og er samme skader, og like skitten, og ser like stugg ut:P Hva bør jeg vaske med først, så må jeg vel bone den, så vil jeg male den rød eller sort, hvordal skal jeg gjøre dette:P?? Hvilke kjemikalier er viktig å bruke, hvordan maling osvosv?? Det er jeg som har startet en link før om motor fra 25-40hk, det er denne båten den skal være til, når den blir fin;) Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg ser ikke poenget med å vaske eller bone den hvis du skal lakkere den. Kanskje spyle raskt over den. Når du skal lakkere, må du jo vannslipe hele båten, og for best mulig resultat bør du sparkle bulker/småskader osv. Lenke til kommentar
d0ffen_k Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 vis jeg skal selvlakere, bruker jeg rulle, eller lakksprøyte, vet du? Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg ville brukt sprøyte, men det kommer helt ann på din kunnskap. Selv har jeg holdt på å lakkere ting siden jeg var 9 år. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Er ikke noe vrak det der da. Trengs bare en vask og noen strøk maling. Kanskje litt glassfiber om du har småhuller Selv har jeg holdt på å lakkere ting siden jeg var 9 år Jeg og, håret mitt fikk gjennomgå litt spraylakk på den tida. Men ja, trengs ikke sprøyte til båt da. Taes vanligvis med rull og kost, noe mer på en sånn båt er unødvendig Endret 24. juni 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
d0ffen_k Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 vis dere har kunnskap om den andre tråen jeg har starta som er rett under, kan dere svare der okså?? Takk for RASKE svar=D Lenke til kommentar
d0ffen_k Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 får du kjøpt lakk hos biltema, hvis ikke, hvor får jeg kjøpt? Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 får du kjøpt lakk hos biltema, hvis ikke, hvor får jeg kjøpt? Ville gått til en vanlig lakk/malingsforretning. No veit ikkje eg kor du bor, men de fleste steder har en fargehandel. Biltema har ofte litt laber kvalitet uten at eg har prøvd lakken deres. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 IKKE KJØP BILTEMA SIN! Lakkerte en hel moped med biltema-lakk i fjor/år, og måtte slipe alt ned igjen og begynne på nytt. Fargepingmentene er helt forskjellige fra lakk til lakk, og fargene ble helt annerledes. Annbefales IKKE. Lenke til kommentar
d0ffen_k Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 kk;) Takk, hadde tenkt meg en tur til biltema i måren x D, men da dropper jeg det;) Lenke til kommentar
Eagl-force Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Heisann! Hvor stor er denne båten? Og vilken fart vil du tro du kan oppnå med 40 hk? Ellers ett morsomt prosjekt Men hva er planen for denne båten? Kjekt og vite vetdu Lenke til kommentar
d0ffen_k Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 13 fot....tror den vil oppnå ca. 30knop me 40hk?? Jeg skal Få den til å bli en båt i god stand, å se flott ut, ny vindskjerm, kalesje kansje, stereoanlegg, seter, lakkere den, osvosv;) Lenke til kommentar
Eagl-force Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Fint fint! men noe rundt 30 er nok realistisk fart ja, men mye av dette kommer jo an på skrogt. Da det er alltid moro og sette deg en lav forventing også måle den med gps og da få et litte kick og mere motivasjon Men har du namnet på denne båten? Eller noen andre som vet? Endret 24. juni 2008 av Eagl-force Lenke til kommentar
Eagl-force Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Ok. Ta deg et søk på forumet og finn kansje noen andre som er oppuset, dette gjir motivasjon vetdu Btw fant denne selcoen, tror den er i ganske orginal stand Endret 24. juni 2008 av Eagl-force Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå