Jo Are Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hei Har fått en litt ødelagt døgnrytme nå i starten av sommerferien, noe jeg vil ordne opp i men som jeg ikke får til. Jeg legger meg klokka 4 på natta og kommer meg ikke opp før klokka 1 på formiddagen, også skal jeg på jobb til klokka 4 og kommer ikke hjem før klokka 9! Jeg har da prøvd og stå opp klokka 10 hver dag siden lørdag men sovner bare igjen etter at klokka har ringt. Noen som har tips om hvordan jeg skal komme meg opp klokka 10 i morgen? Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Rot Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Legg deg MYE tidligere!! Evt. vekkerklokke Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 1. Våkn opp til et miljø du liker deg i 2. Få nok søvn 3. Planlegg dagen før du legger deg. Finn gjerne på noe du skal gjøre nettopp klokka 10 4. Ikke les i senga (heller ikke surf) 5. Ikke spis rett fra senga 6. Hold deg unna stress 7. Belønn deg når du klarer å komme deg opp 8. Tren om morgenen 9. Ikke ligg våken i senga 10. Ha vinduer åpne, bra å våkne til god luft 11. Prøv å stå opp med sola 12. Ha en god døgnrytme 13. Lytt til kroppen 14. Gå ut etter du har våkna 15. Bytt alarmlyd ofte 16. Bli ferdig med alt du trenger å gjøre før du legger deg 17. Våkn opp til radio 18. Bruk den ekstra tiden du får når du klarer å våkne bra 19. Skriv ned hvorfor du vil stå opp 20. Legg viktige planer til morgenen 21. Få med andre til å stå opp tidlig 22. Fortell folk om at du står opp tidlig 23. Ikke ta smålurer om dagen 24. Noter ned fremgangen Raskt og sikkert litt feil oversatt versjon av Glen Stansberry's 24 Tips To Becoming An Early Riser Lenke til kommentar
Brian Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Og ikke minst, legg mobilen/vekkeklokka såpass langt unna at du må opp av senga og gå en meter eller to for å slå den av. Det funker bestandig for meg. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Takker for tips, kommer meg nok opp tidlig i morrgen Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg ser ikke hva som er galt med en slik døgnrytme. Nå jobber jeg bare 2-3 ganger i uken, fra fire til halv ni, men det er da herlig å legge seg i 3-4 tiden og stå opp i tiden mellom 12 og 2? Det skjer jo ingenting på formiddagen, og det er bare herlig å ligge halve natten med laptopen i sengen, se på film, supe litt brus osv. Ah, jeg elsker sommerferien. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Kom meg opp halv 12 i dag, så takker for tipsene. Blir og legge meg tidlig i kveld så kanskje jeg kommer meg opp tidliggere i morgen. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Kom meg opp halv 12 i dag, så takker for tipsene. Blir og legge meg tidlig i kveld så kanskje jeg kommer meg opp tidliggere i morgen. Jeg skjønner framdeles ikke vitsen.. Men flott at du får det til. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Bruk tre-fire vekkerklokker og sett de på vekking 15 minutter etter hverandre. Og sett dem to meter unna senga, så du må opp av senga. Og hvis du ikke har fire vekkerklokker, kan du sette på mobilen på alarm + regelmessig alarm, så får du to Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Flytta vekkerklokka noen meter unna senga i går og i dag våkna jeg faktisk 3 minutter før vekkerklokka skulle ringe, etter 8 timers søvn Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Kom meg opp halv 12 i dag, så takker for tipsene. Blir og legge meg tidlig i kveld så kanskje jeg kommer meg opp tidliggere i morgen. Jeg skjønner framdeles ikke vitsen.. Men flott at du får det til. Syns det er artig og være opp utover natten men liker helst og få med meg dagen også, hater og våkne for så å se at klokken er over 2 :O Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Bruk tre-fire vekkerklokker og sett de på vekking 15 minutter etter hverandre. Og sett dem to meter unna senga, så du må opp av senga. Og hvis du ikke har fire vekkerklokker, kan du sette på mobilen på alarm + regelmessig alarm, så får du to Dagens! Har man fler vekkerklokker legger man seg bare igjen med god samvittighet. Ha ÉN. Intet mer, intet mindre Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 11. Prøv å stå opp med sola UNPOSSIBLE! Det er jo råtidlig. Haha. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 11. Prøv å stå opp med sola Hva med oss i nord. Her er det jo mørketid om vinteren og midnattsol om sommeren. Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) 11. Prøv å stå opp med sola UNPOSSIBLE! Det er jo råtidlig. Haha. 04:26 her jeg bor, tviler på det er noen som står opp halv 5 i sommerferien... Endret 25. juni 2008 av Aye Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 11. Prøv å stå opp med sola UNPOSSIBLE! Det er jo råtidlig. Haha. 04:26 her jeg bor, tviler på det er noen som står opp halv 5 i sommerferien... Det bør du ikke . Er godt over 6 milliarder mennesker i verden og 2 milliarder av de må nesten ha sommerferie. Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) 11. Prøv å stå opp med sola UNPOSSIBLE! Det er jo råtidlig. Haha. 04:26 her jeg bor, tviler på det er noen som står opp halv 5 i sommerferien... Det bør du ikke . Er godt over 6 milliarder mennesker i verden og 2 milliarder av de må nesten ha sommerferie. ??? Det fattet jeg mye av... Det er kanskje noen få, men jeg tror det nesten er flere som legger seg halv 5 enn som står opp halv 5 Endret 25. juni 2008 av Aye Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 skall vi se her, hmm.. stå opp tilligere ? 1 Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 I dag sov jeg til halv 4. Det var litt drøyt, og nå forstår jeg hva du mener. Nå skal jeg prøve å få sove og stå opp klokken 10 i morgen for å snu døgnet igjen. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Nå er klokka ti. Har du stått opp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå