Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm /dvi kabel. Ny komplett pc.

Anbefalte innlegg

Maskinen sto på over natten inatt med skjermen slått av, sto opp, forsøkte slå på skjermen. Og den står bare og switcher mellom Analog og Digital uten og finne signaler. Tar jeg ut dvi kabelen får jeg melding om check signal kabel. Så den har vel noe slags signal.

Maskinen er helt ny ifra komplett. Kjøpt for 2 dager siden.

Forsøkt teste uten ram, med 1 og en brikke. totalt 4 brikker. 8 gb. (vista 64)

Har testet skjermen med vanlig VGA kabel fra laptop til skjermen. Der fungerer den fint. (9800 gx2 har ikke vga utgang så får ikke testet dette fra problemaskinen)

Maskinen er som følger

Fortron/Source Epsilon 700W

MSI P7N Diamond, nForce-780i SLI

Intel Core™ 2 Quad Q9300

XFX GeForce 9800GX2 680M 1gb

Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2 2GB x4

Samsung 24" LCD Syncmaster 245B

Maskinen har virket i de 2 dager jeg har hatt den.

Men nå får jeg altså ikke noe bilde på skjermen. ikke splash screen, ingenting.

Noen som har noe tips? Hovedkort skjermkort og alle indikasjonslamper lyser og alt ser ok ut bortsett fra manglende bilde.

Endret av stihaujo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du andre komponenter du kan teste i PC'en, eller muligheten for og teste dine i en annen PC ? Det kan være litt forskjellig som hindrer boot og gir svart skjerm :)

Prøv hvertfall aller først og resette CMOS, les i manualen til hovedkortet ditt for hvordan :)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Begge dvi pluggene er forsøkt ja.

Det jeg finner merkelig er at den ikke ser ut til og jobbe heller... Den booter altså heller ikke.

Se om du får noe bilde, vist du kobller opp skjermen til Hovekortets skjermutgang.

Endret av Saft_Tube
Lenke til kommentar
Får du bilde ved å bruke vga inngangen? Jeg hadde nylig et problem med en samsung BW226 hvor dvi inngangen plutselig tok kvelden. Svart skjerm og så står lyset bare å blinker på knappen

Hovedkortet har ikke vga utgang :(

Men jeg forsøkte dvi til laptopen. her fungerer samsung skjermen bra, så det er vel grafikkortet eller hovedkort da?

Endret av stihaujo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...