stihaujo Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Maskinen sto på over natten inatt med skjermen slått av, sto opp, forsøkte slå på skjermen. Og den står bare og switcher mellom Analog og Digital uten og finne signaler. Tar jeg ut dvi kabelen får jeg melding om check signal kabel. Så den har vel noe slags signal. Maskinen er helt ny ifra komplett. Kjøpt for 2 dager siden. Forsøkt teste uten ram, med 1 og en brikke. totalt 4 brikker. 8 gb. (vista 64) Har testet skjermen med vanlig VGA kabel fra laptop til skjermen. Der fungerer den fint. (9800 gx2 har ikke vga utgang så får ikke testet dette fra problemaskinen) Maskinen er som følger Fortron/Source Epsilon 700W MSI P7N Diamond, nForce-780i SLI Intel Core™ 2 Quad Q9300 XFX GeForce 9800GX2 680M 1gb Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2 2GB x4 Samsung 24" LCD Syncmaster 245B Maskinen har virket i de 2 dager jeg har hatt den. Men nå får jeg altså ikke noe bilde på skjermen. ikke splash screen, ingenting. Noen som har noe tips? Hovedkort skjermkort og alle indikasjonslamper lyser og alt ser ok ut bortsett fra manglende bilde. Endret 24. juni 2008 av stihaujo Lenke til kommentar
Saft_Tube Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Du har sikkert prøvd begge dvi portene :/(egen erfaring ) Men tror kansje sjemkortet er ødelagt.. du kan jo prøve og sette det i den andre pci exp 16x porten din og se hva som skjer da Endret 24. juni 2008 av Saft_Tube Lenke til kommentar
stihaujo Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Begge dvi pluggene er forsøkt ja. Det jeg finner merkelig er at den ikke ser ut til og jobbe heller... Den booter altså heller ikke. Endret 24. juni 2008 av stihaujo Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Har du andre komponenter du kan teste i PC'en, eller muligheten for og teste dine i en annen PC ? Det kan være litt forskjellig som hindrer boot og gir svart skjerm Prøv hvertfall aller først og resette CMOS, les i manualen til hovedkortet ditt for hvordan Endret 24. juni 2008 av Vizla Lenke til kommentar
Saft_Tube Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Begge dvi pluggene er forsøkt ja.Det jeg finner merkelig er at den ikke ser ut til og jobbe heller... Den booter altså heller ikke. Se om du får noe bilde, vist du kobller opp skjermen til Hovekortets skjermutgang. Endret 24. juni 2008 av Saft_Tube Lenke til kommentar
02tom Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Får du bilde ved å bruke vga inngangen? Jeg hadde nylig et problem med en samsung BW226 hvor dvi inngangen plutselig tok kvelden. Svart skjerm og så står lyset bare å blinker på knappen Lenke til kommentar
stihaujo Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Får du bilde ved å bruke vga inngangen? Jeg hadde nylig et problem med en samsung BW226 hvor dvi inngangen plutselig tok kvelden. Svart skjerm og så står lyset bare å blinker på knappen Hovedkortet har ikke vga utgang Men jeg forsøkte dvi til laptopen. her fungerer samsung skjermen bra, så det er vel grafikkortet eller hovedkort da? Endret 24. juni 2008 av stihaujo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå