wanna-b Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hei! Jeg har overtatt en pc fra jobben til mamma, som jobber på Høgskolen i Akershus. På høyskolen bruker de et slags intern-nett opplegg som man logger seg på når man starter pcen, så man får tilgang til jobbserver, jobbmail osv. Jeg vil gjerne fjerne alt det skvipet, og skippe alt av innlogging og tull, siden jeg skal bruke dataen i bilen, uten tastatur. Har gått igjennom kontrollpanelet men finner bare muligheten for å fjerne standard windows innlogging, men dette er noe "ettermontert" tror jeg. Windows XP Proffesional, om det hjelper. Lenke til kommentar
Saft_Tube Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Du må logge inn med administrator accounten på pcen for å få fjernet domenet (nettverks styring) på pcen for å fjerne domenet må du lage ett hjemmenettver på pcen da blir det gammle domenet automatisk slettet.. dette er viktig at du gjør etter du har fått tak i administrator accounten på pcen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Du må logge inn med administrator accounten på pcen for å få fjernet domenet (nettverks styring) på pcen for å fjerne domenet må du lage ett hjemmenettver på pcen da blir det gammle domenet automatisk slettet.. dette er viktig at du gjør etter du har fått tak i administrator accounten på pcen Førr noe vissvass. Domenet blir ikke slettet om du kobler maskinen i et hjemmenettverk. Det du prøver å si er at maskinen må meldes ut av domenet og inn i et lokalt worgroup.... Høyreklikk på min datamaskin og velg navn. Forandre fra domenet til lokal workgroup... Lenke til kommentar
VikingEgil Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Tror nok det han mente var at hvis du gikk igjennom den veiviseren for å sette opp hjemmenettverk, så blir domenet borte. Og det har jeg tror på at det blir. For da blir jo datamaskinen konfigurert med arbeidsgruppe etc. Lenke til kommentar
wanna-b Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Takk folks! Det hjalp godt! Men selvom jeg ikke lenger er koblet mot noe domene, så kommer fortsatt innloggingsvinduet opp. Hvordan får jeg fjernet dette, og minsket ned oppstartstiden på maskinen minst mulig? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 "control userpasswords2" i RUN. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Nedlast windows powertoys, der vil du få med tweak ui. Med det programmet kan du få programmet til å laste inn passordet automatisk slik at du slipper å måtte skrive inn passordet hver gang du starter datan. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Det er akkurat det samme som userpasswords2 gjør. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 det er et program som brukes. vet ikke hva det heter det de bruker. men på skolen hos oss heter det novel client. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Det er akkurat det samme som userpasswords2 gjør. Nei, tweak ui skriver inn passordet for deg. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Tweak UI er bare en samling registertriks med et GUI. For flere features finnes det allerede GUI for som det å velge en autoinnlogget bruker som du gjør via control userpasswords2. Lenke til kommentar
wanna-b Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Hva er fordelen med å tweake maskinen til å skrive inn passordet? Hvis eg kan be maskinen om å ikke spørre om det, mener jeg.... Lenke til kommentar
1915 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 hva med å formatere hele pokkers greia ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå