ICE76 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Har ett hjemme nettverk med ikke mindre en fem PCer. Trenger derfor ett oppsett med følgende kriterier: Boks 1: Får inn internnett direkte fra LOS sin fiber boks. Denne har innebygget DHCP som ikke lar seg deaktivere. Denne boksen blir deretter tilkoblet PCer både kablet og tråløst. Hvilken anbefaling gir dere til denne Boks 2: Denne boksen blir tilkoblet tre PCer via kabel og ønsker å gi disse PCene internett tilgang og hjemmenettverk fra boks 1. Hva skal jeg velge for denne tilkoblingen med tanke på boks 1 (har i dag en SMC7908VoWBRBmen fikk her beskjed fra supporten at denne ikke lengre kunne fungere som jeg ønsket, forsto det som om at det skyltes DHCP fungsjonen i det nye fibermodemet) Ønsket prisgruppe er selvfølgelig så lav som mulig, men fungsjonalitet og driftsikkerhet overstyrer slike begrensninger her. På forhånd takk Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Er ideen og isolere maskinene bak router to fra aktivitet på nettet bak router 1? Hvis nei så trenger du vel ikke to. Lenke til kommentar
ICE76 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Er ideen og isolere maskinene bak router to fra aktivitet på nettet bak router 1?Hvis nei så trenger du vel ikke to. Ideen er at jeg har ett hus med plan løsning I 1. etasje er trenings rom / barnas data rom med tre P3 PCer I 2. etasje er inntaket av fiber med Los sin modem boks. Her er også fars (min) data, samt VoIP telefonen som må tilkobles via en egen kabel til internett. I 3. etasje er lapptoppen Derfor håper jeg det lar seg gjøre med ex. to bokser med flere porter og antenner for å minske kabling og og gi alle dataene tilgang til hjemmenettverket og internnett. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Da vil det vel være enklest med en router ved fiberboksen og en passende switch nede. To routere blir bare surr og ett unødvendig onde i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
ICE76 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Da vil det vel være enklest med en router ved fiberboksen og en passende switch nede. To routere blir bare surr og ett unødvendig onde i ditt tilfelle. OK. så da trenger jeg en router, en switch og ett accesspungt. Noen tips hva jeg skal forsøke? Har selv god erfaring med D-Link tidligere mens min far(også en data nerd ) sverger til 3Com. Skal jeg holde meg til samme merke på alle tre boksene eller mikse? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Trenger du trådløst også i nedre etasjen via egen sender? Lenke til kommentar
ICE76 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Trenger du trådløst også i nedre etasjen via egen sender? Jeg trenger at også de dataene kan kommunisere i hjemmenettverket med internett, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå