Zealo Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Jeg har nylig kjøpt en Western Digital 80 GB HD. Merket IKKE før idag at den bare var på 7.8 GB! Merkelig.. for jeg aktiverte støtte for store harddisker når jeg la inn win98... Har OSet noe og si ? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Hadde samme problemet med 20 GB-disken min når eg fekk den første gang, og då fant eg berre 8 GB av den. Svært irriterande, men den gangen var det vanlig å køyra DOS, så det var grunnen. Ein finn ikkje diskar over 8GB i eldre versjonar av DOS, men i Win98 skal det gå fint. Skaff deg ein nyare versjon av fdisk, og prøv på nytt. :smile: Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Kan være at du kan oppdatere biosen slik at den støtter større disker også. Se etter bos oppdatering av ditt hovedkort. Ellers er det kanskje lurt å dele disken opp i 2 eller 3 deler slik at du kan slette en del uten at det tar så lang tid om du skal reformatere den delen. Lenke til kommentar
DDuck Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 har du skjekket at jumperene på hardisken sitter riktig.? WD leverer stortsett jumperoppsettet på diskene så de viser bare en del avhardisken så den skal virke i alle OS. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 akurat det problemet er ikke så vanskelig å gjøre noe med. det er Biosen din som er for gammel. på suportsidene til WD så er det et program for å løse det på enklest mulig måte uten å måtte oppdatere bios. DLG(Data Lifguard Tools)det har jeg brukt og hjulpet mange venner med eldre maskiner og nye store disker. Anbefalt fra min side uten å risikere å få en Badflash av bios :smile: PS finner ikke DOS den store disken din så gjør heller ikke Windows det :sad: http://www.wdc.com/support/download/ her er linken til programet :smile: _________________ Asus A7V133 VIAKT133A, ATA/100, RAID. geforce2 mx400. Core 240@ minne 200 T-bird 1300@1480Mhz Rock steady @43 grader. 768Mb pc133ram Original. soundblaster live player 5,1. studio DV200 4*40Gig WD7200 I Raid 0 Video redigering. [ Denne Melding var redigert av: win_xp på 2002-01-13 14:50 ] [ Denne Melding var redigert av: win_xp på 2002-01-13 15:15 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå