ArneMoe Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Jeg leste en artikel for en stund siden, om et frima som heter Media force, eller noe i den dur. De overvåker hvilken filer brukere deler på feks Kazaa og DC. Det var noen studenter som hadde blitt saksøk fordi de hadde delt ut Lord Of The Rings. Men det virker som om det er få som bryr seg om dette. Er det ingen som er redde for å bli saksøkt? Lenke til kommentar
Skevz Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 tjohei :wink: Det er vel gjerne de med litt større linjer som bør passe seg, tviler på de driver å overvåker alle 2mbit rundt om kring.... heller studenter ved bl.a NTNU og andre med skikkelige saker Mvh Kim Bruland Lenke til kommentar
maedox Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 PeerGuardian hjelper litt... Last ned her Lenke til kommentar
ooops Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 http://www.isopleth.com/peerbuddy.htm http://koti.mbnet.fi/zerodata/news.php Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg tror kompisnettverk med ftp kommer til å bli mer aktuelt framover. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 tjohei :wink: Det er vel gjerne de med litt større linjer som bør passe seg, tviler på de driver å overvåker alle 2mbit rundt om kring.... heller studenter ved bl.a NTNU og andre med skikkelige saker Hvordan gikk det med denne saken egentlig? Utifra det jeg forsto var de blitt tatt pga grunn fra data som et privat overvåkningsfirma kom med (Media Force?), altså at det ikke var en politiaksjon eller lignende. Hvordan kan de i det hele tatt kjøre en sak på dette når de har holdt på med ulovlig overvåkning? Poenget mitt er at slik overvåkning er ulovlig i Norge og det fleste europeiske land i allefall så lenge politimyndighetene er med i bildet på en eller annen måte... Lenke til kommentar
Eloquence Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Hvordan kan de i det hele tatt kjøre en sak på dette når de har holdt på med ulovlig overvåkning? Overvåkning? Folka delte LOTR på DC, og det var fritt fram for hvem som helst å laste det ned. Å tilby piratkopierte filer for nedlasting er ulovlig i Norge, så i prinsippet kan hvem som helst anmelde DC-piratene... E Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå