Tosha0007 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Eg treng eit tv-kort med hdmi-inngang sånn at eg kan ta opp dei programma som Altibox (lyse) tilbyr. Det må gå gjennom hdmi sidan eg har nokre HD kanalar eg gjerne skulle tatt opp frå. Dei tilbyr ein pvr dekodar, men den anser eg som uaktuell sidan eg ikkje kan overføre det eg tar opp til andre ting (les: pc-en). Har og vurdert å gå for ein dvd-opptakar med hdmi-inngang, men vil først høyre om det lar seg gjera å gå direkte til pc-en. Fins det eit kort som gjer at ein kan ta inn hdmi-signal til pcen og bruke xp/vista sitt mediesenter til å styra/ta opp program. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Ikke så lett å få ett tv-kort med hdmi-inngang desverre, men Hauppauge har en boks som tar opp i HDTV.... http://www.hauppauge.nu/site/products/data_hdpvr.html Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 oki... då får eg berre slå det frå meg.. Hadde eigentleg ikkje trudd det skulle eksistera noko slikt uansett. Får håpe det kjem, men problemet er vell at ein er redd for piratkopiering av tv program. Kvifor kan ein ikkje tenka litt på forbrukarane og, eg vil sjå hd tv via pc-en min Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 oki... då får eg berre slå det frå meg.. Hadde eigentleg ikkje trudd det skulle eksistera noko slikt uansett. Får håpe det kjem, men problemet er vell at ein er redd for piratkopiering av tv program. Kvifor kan ein ikkje tenka litt på forbrukarane og, eg vil sjå hd tv via pc-en min Da har du vel valgt feil leverandør av TV-signaler? Lyse sin AltiBox har neppe støtte for HTPC-løsninger? Man kan si mye om Canal Digital, men de leverer i det minste løsninger som er betydlig mer åpne for oss som har HTPC som hobby. Her er det ingen problemer å ta opp TV-program i full HD for siden å se dem på sin egen PC. RiksTV kommer etter nå siden de har sluppet løs salget av Conax CAM sammen med Sony sine nyeste TV'er med innebygd MPEG-4 dekoder. Dette betyr at det burde være mulig å stappe denne CAM-en i en CI-enhet og dekode kanalene. Men parring av programkort med CAM er en uting selv om jeg forstår at de på den måten vil forhindre kortdeling. DolKbg Lenke til kommentar
OVI Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Siden jeg er litt i samme gate, bruker jeg denne tråden til å legge fram min problemstilling. Jeg har en GET Pvr hjemme, som jeg ønsker å lagre en del programmer fra, over på harddisken min. Har hørt fra diverse kilder at en Scart (GET boksen) - S video (pc'en) vil gi meg bildet på pc skjermen. Det jeg kunne trengt var en "smørbrødliste" over hva jeg trenger for å få dette til, være seg tv-kort (type?), kabler, software o.l. Det som skal lagres på pc'en er ishockey sendinger, vet ikke om det har noe å si men nevner det for sikkerhets skyld mht. lyse farger e.l. Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Du trenger et relativt standard TV-kort med s-video inngang. Tror kanskje det er billigere enn å kjøpe et video capture kort. Jeg har liten erfaring med opptak av ishockey så jeg kan dessverre ikke uttale meg om kvaliteten på opptaket. Jeg antar at kampene du ønsker å ta opp ikke er tilgjengelig på RiksTV sine sendinger slik at et DVB-T kort er utelukket som alternativ til GET-boksen? Lykke til! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Litt på samme sjø'en her jeg og. Vi har Kabel TV fra canal digital, vi har dekoder i stua, men ennå ikke noe på rommet, har de noen bedre løsninger enn en vanlig dekoder så jeg kan koble til PC'n ? Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Har du digital dekoderboks fra CD? Sjekk med CD sin kundeservice, jeg er ganske sikker på at de har løsninger som de kan anbefale. Men du må ha et TV-kort som støtter DVB-C samt en CI-modul og et CAM-kort. I tillegg må du selvsagt ha et gyldig programkort fra CD. Det er mulig at CD krever at programkort og CAM må parres, men det burde ikke være noe problem å få utført. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå