aloras Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Har nå lenge tenkt på å kjøpe meg Guitar Hero, og skal gjøre det i løp av uka/måneden. Jeg har en chippet Wii og en PS3, så spørsmålet blir da hva slags konsoll jeg skal velge det til? Har ingen erfaringer med forskjeller på de to versjonene, så kanskje noen her har noen anbefalinger? PS3 har vel den beste grafikken og slik, men slik jeg har forstått det, så kan man riste gitaren osv. siden man har plassert Wii-moten inni. Hvordan fungerer dette? Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Vet ikke så mye om wii, men en kul ting til gh3 på ps3 er iaff at det er endel sanger på psn som man kan laste ned. Vet ikke hvordan det fungerer på wii. Men vil igrunn tro det er ett fett hvilken konsoll du kjøper det til. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 "Ristinga" er innebygget i gitaren. Det er berre ein funksjon som aktiverer star power når du løfter gitaren. Eg har ikkje prøvd GH på Wii, men har det på Xbox og prøvd på PS3. Det største problemet på PS3 er latency, men om du kalibrerer gitaren går det ganske greit. Eg trur ikkje DLC har kome på Wii, men det var annonsert at det skulle kome i år. PS3-gitarene er og plaga med dårleg respons på knappene, halsen og det der, om Wii og er utsatt veit eg ikkje. Eg skulle helst sagt Xbox360 sidan det ser ut til å være den beste plattformen for GH3, men det blir litt feil. Trur eg ville sagt PS3. Der har du betre grafikk og DLC. Når eg spelte på PS3 var det litt problemer med latency sidan me hadde to gitarer med forskjellige verdiar, men no var den eine gitaren feilande og, kan være noko i det. Lenke til kommentar
aloras Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Men nå skulle vel Guitar Hero: Aerosmith komme med ny gitar? Kanskje de har fikset latencyen i den nye versjonen? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Angående guitar hero 3 på wii.. har en kompis som hadde xbox360 med guitar hero som han byttet ut med en nintendo wii og kjøpte seg et nytt guitar hero3.. For det første sier han grafikken er mye dårligere på wii, i tillegg er lagg et stort problem når du spiller på expert.. Han fraråder hvertfall på det sterkeste å kjøpe det til wii.. Angående ps3 versjonen: Selv har jeg ikke merket noe latency, jeg har konfigurert for lagg en haug med ganger og hver gang får jeg 0ms på både lyd og bilde.. Spiller på expert og treffer nå notene Jeg merker hvertfall ikke forskjell om jeg spiller på 360 eller ps3.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jaja, får du 0ms er det jo greit, då er det ikkje noko forskjell på gitarene. Problemet er i hovudsak når du har to gitarer med forskjellig latency. Har du f.eks. ein med 40ms latency og ein med 0ms blir det jo feil uansett. Eg har ikkje testa det så mykje, men meiner eg ikkje fekk korrigert for latency på begge samtidig. Godt du nevnte det med Wii på expert, har ikkje høyrt om det før. Har du konfigurert og får 0ms ein eller to ganger så er jo gitaren heil super, treng ikkje konfigurere den ein heil haug. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 hehe grunnen til at jeg har konfigurert så mange ganger er at når jeg har folk på besøk så klager dem så jævli, men dette tror jeg kommer av at det er uvant å sitte så nærme en 46" skjerm som jeg gjør, og da bommer man litt frem til man kommer inn i det Når det gjelder wii greiene så har jeg jo som sagt ikke testa selv, men stoler på kompisen min som er rimelig skilled i gh.. Det med forskjellig latency på gitarene hørtes jo grisekjipt ut, har bare en gitar selv så jeg har ikke vært borti dette.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Det med skjermstørrelse kjenner eg til. Har ein projektor (riktignok låg oppløysing og dårleg respons) på jobben (offshore), eg må zoome heilt inn for at det skal bli komfortabelt. Heime har eg ein 32" LCD-TV med 720p, langt betre enn projektoren. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg hadde GH3 på xbox360, men det var ikke noe særlig spillbart fordi gitaren var så dårlig laget. Den ene knappen nektet å fungere store deler av tiden, og jeg er slettes ikke den eneste som har hatt det problemet. Det er bare å ta en rask søk på google. Da xboxen streiket (igjen) kjøpte jeg heller GH3 til Wii og er storfornøyd med det. Grafisk ser det kanskje ikke fullt så bra ut, men hva så? Det er mer enn pent nok for min del, og det skulle vel ikke være så vanskelig å finne en og YouYube video for å sammenligne? Etter å ha kommet halveis ned på Expert har jeg heller ikke opplevd noe som helst problem med lag, og knappene fungerer helt fint. I tillegg setter man wii-kontrollen rett inn i gitaren, så den er både trådløs og bruker de samme batteriene som wii-kontrollen. (Det har kanskje ikke så mye å si for de fleste.) Wii-kontrollen gjør også at gitaren rister når man aktiverer Star Power, og når man spiller feil kommer feil-lyden rett fra kontrolleren (dvs gitaren). Det er en detalje jeg liker svært mye. Det eneste minuset er at Wii-versjonen ikke har DLC, men det kommer i GH4. Dessuten er Wii-versjonen av de versjonene som selger mest, så Wii-versjonen blir mye bedre prioritert i neste utgave. (en av grunnene til hvorfor den får DLC når selv Nintendo ikke har prestert det ennå). I tillegg fungerer gitaren ti GH3 Wii helt fint i Rock Band Wii, men PS3 gitaren til GH3 fungerer ikke med Rock Band PS3. For min del betyr det at jeg kun kjøper spillet Rock Band, ikke hele pakken. 400 spenn for spillet eller 1800 spenn for hele pakken? Lett valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå