Gå til innhold

BK: Testing av HDR for første gang.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å være dønn ærlig må jeg si at bildet ditt virker like kunstig som pærebrus. Det ser du sikkert selv også. Jeg vet ikke hvor mye "ting og tang" som er gjort med akkurat dette bildet, men hvordan ble resultatet med alt på auto i Photomatix? Jeg har gjort noen spede forsøk der selv, og de ble ikke verre enn ... julebrus. Motivet trenger ikke å være så halvgærent, så kanskje du bør prøve litt mer, eller aller helst mindre, "ting og tang" til du har en versjon som er mer troverdig?

 

Du sier ikke noe om hva du ønsker å oppnå med bildet, så jeg har gått ut i fra at du vil ha et HDR-bilde som ser troverdig ut, men henter detaljer i både høylys og skygger og formelig spretter ut av skjermen. Kanskje du kan beskrive litt om hva du vil vise?

 

HDR er et tveegget sverd, og det er vanskelig å få det til å se pent ut. Andre her er sikkert i stand til å foreslå innstillinger; Jeg kan bare brus.

Lenke til kommentar

Vel... den himmelen er meget naturlig... det tar tid å ta 12 bilder...

Og skyene flytter på seg når det blåser ute...

 

Men meiner at fargene var annaleisen når eg såg bildet i Photomatix enn det jpeg'n blei sjående ut som...

 

Anyway... ikkje verre at man glemmer dette bildet, tar nye bilder og prøver på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...