Gå til innhold

Får alltid forespørsel om hvor programmer skal åpnes

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en datamaskin som har vert infisert av litt av hvert. Nå har jeg et problem og det er at uansett hvilket program jeg skal kjøre så spør den om hvilket program jeg vil åpne filen i. Dette gjelder også Internet Explorer, og når jeg velger Internet Explorer som program så starter det likevel ikke. Dette er ganske frustrerende i og med at jeg ikke får brukt ulike program f.eks SpyBot til å renske opp i elendigheten. Har noen tips til hva jeg kan gjøre for å fikse dette, eller er formatering eneste utvei?

Jostein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har en datamaskin som har vert infisert av litt av hvert. Nå har jeg et problem og det er at uansett hvilket program jeg skal kjøre så spør den om hvilket program jeg vil åpne filen i. Dette gjelder også Internet Explorer, og når jeg velger Internet Explorer som program så starter det likevel ikke. Dette er ganske frustrerende i og med at jeg ikke får brukt ulike program f.eks SpyBot til å renske opp i elendigheten. Har noen tips til hva jeg kan gjøre for å fikse dette, eller er formatering eneste utvei?

Jostein

det er sikkert virus :thumbdown: kan du ikke ta kontakt med "norbat"?

Lenke til kommentar

Til trådstarter. Det tyder på at de virus/malware maskinen har vært infisert med er:

- ikke fjernet helt - fortsatt malware på PCen

- har ødelagt registrysettinger.

Du må forsikre deg om at maskinen er virus og malware fri og derpå foreta en reparasjon av din Windowsinstallering.

Lenke til kommentar

Hei

Følg langversonen av denne guiden, så ser vi om det er malware-relatert, og eventuelt fjerner det.

Edit: leste ikke beskjeden din skikkelig. Bruk en annen maskin til å laste ned SuperAntiSpyware, Combofix og HijackThis. Deretter legger du de inn på den infiserte pc-en på skrivebordet. Du kan deretter starte maskinen din i sikkehetsmodus.

• Restart maskinen på vanlig måte

• Trykk mange ganger på F8 rett før Windows starter å laste inn.
  • Velg alternativet Sikkerhetsmodus.

• Til slutt logger du deg inn på brukeren din, og velger det passordet du pleier å bruke.

Merk: I noen tilfeller logger Windows seg inn på en bruker automatisk, og du trenger da ikke å skrive inn brukernavn eller passord.

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...