Gå til innhold

AMD Duron 1,3ghz, temp, vifte

anoteng

Anbefalte innlegg

Hepp!

Kjøpte ny CPU (fra duron 600 til duron 1300 (spiller ikke, så trenger ikke mer)) men ikke vifte, har funnet ut at det kansje var dumt. Cpu'n ligger nå på ca 63/64 celsius uten sidedekselet til kabinettet. Med sidedekselet og max load har jeg vert helt oppe i 76 celsius. Systemet er ikke ustabilt på denne temperaturen. Har ikke kabinett-vifter, kun vifta på cpu, som i følge produsenten skal være kravftig nok til 1ghz...

Har maila med AMD og de garanterer for at CPU'n skal tåle 90 celsius, noe jeg synes høres utrolig ut. Om den gjør det så tviler jeg på at den gjør det spesiellt lenge.

Noen som har ei god/billig og gjerne støysvak vifte å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva du regner som billig men jeg kjøpte en Igloo silent breeze

http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=I...n=Vifte+%2F+CPU

19 dB!!!!! Denne alene holder temp på 43/50 grader i hvert fall så lenge jeg har brukt den. Et "problem" var at den var så stille at spinningen fra seagate-disken ble plagsom!!! (ujevn lyd) Satte derfor inn en gammell 80X80 vifte i kabinettet og ligger nå med temp på 36/40.

PS har duron 1.3 jeg og.

Lenke til kommentar

Det stemmer det AMD sier og så lenge systemet er stabilt så burde det gå greit med den gamle viften. Selv ville jeg kjøpt en Glacial Cooling Fan fra PSdata som er billig, stillegående og kjøler prosessoren din til et behagelig nivå.

Lenke til kommentar

Har kjøpt denne jeg, har sikkert vifta på mandag... :-)

åssen cpu har du og hva er tempen på den med den nye vifta di?

cpu'en min har en NQ silent ice som bare er silent og ikke mye ice, ligger på 48-51 grader ca i sandra plus at core måleren i bios er ca 10 grader varmere i snitt, og en flash av bios hjalp ikke på temp, den viser det samme etter som før flash

den andre tempen som sandra finner er i følge bios en surface måler, er det den folk flest mener når de sier hva temp som cpu'en ligger på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...