Gå til innhold

Skylder vi Satan en takk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synd for deg, blir du som brenner i helvete.

Prøv å skjønn at livet ikke er en fantasi-fortelling.

Religion er bare roten til alt vondt.

Menneskers tolkning av relegion og deres livssyn er roten til alt vondt. Med fare for å være melomdramatisk skaper vi alt det gode, og det onde fint selv, relegionen er bare en annen måte ett menneske kan tolke informasjon på og utføre en handling.

Lenke til kommentar
Menneskers tolkning av relegion og deres livssyn er roten til alt vondt. Med fare for å være melomdramatisk skaper vi alt det gode, og det onde fint selv, relegionen er bare en annen måte ett menneske kan tolke informasjon på og utføre en handling.

Hvis religionen var årsaken er det isåfall mennesket som er roten. Og nei, mesteparten av det som blir gjort vondt blir ikke gjort pågrunn av religion. Svært lite av det.

Lenke til kommentar

Hvis religionen var årsaken er det isåfall mennesket som er roten. Og nei, mesteparten av det som blir gjort vondt blir ikke gjort pågrunn av religion. Svært lite av det.

Beklager for dårlig formulering, var mer en "Det er ikke relegionen, men menneskene bak den" kinda post. Sa heller ikke at mesteparten av "våre vonde handlinger" var på grunn av relegion, men det er en relativt populær "grunn" til å gjøre "vonde" handlinger, typ sprenge seg i lufta eller korsfesting.

Lenke til kommentar
Burde vi ikke være takknemlig for fri vilje? Han gir oss fortsatt valget til å komme til himmelen.

Hvis gud vil vi skal komme til himmelen, og menneske ikke ønsker å komme til helvette (som er hele konseptet). Da er det eneste fri vilje gjør å gi oss muligheten til å synde - gud bruker det som påskudd - og vi kommer ikke inn i himmelen, hvorfor skal vi takke gud for noe slikt?

Syvertsen, kan du ikke ta på deg tenkehatten og se deg litt rundt. Det er idag flere tusen religioner eller variasjoner av større, gjennom tidene har enda flere blitt begravet. Dere tror alle at dere har like rett, dere har stort sett alle like utelukkende kriterier for å tilfredsstille guden deres, oddsene for at du valgte riktig religion/rettning er allerede liten - under den forutsettningen av at en gud som bryr seg i det heletatt eksisterer - noe det ikke finnes et eneste bevis for.

Selve kristendommen (som jeg antar du tilhører) eksisterer ene og alene under den forutsettningen at bibelen er guds ord, dersom den ikke var det så ville dere bare vært deister ikke teister (siden dere ikke hadde noe lovverk). Det kroniske her er at kristendommen lar seg "moderere", for eksempel finnes det kristene som ikke fordømmer homofili eller abort - på samme måte som ingen kristene (tror jeg) steiner folk som jobber på sabbat, går med to tekstiler samtidig, sår to typer avlinger side om side, støtter slaveri osv.

Folk som ikke forstår at det f.eks kristendommen forkynner er en absolutt moral, guds ord og evig liv/evig fordømmelse basert på en 1000 sider lang bok. Man kan utvilsomt si at kristendommen har utviklet seg gjennom tiden, men hvordan KAN egentlig en religion utvikle seg i nyere tid når den siste "kommunikasjonen" mellom gud og menneske skjedde for 2000 år siden.

Poenget mitt er;

Dersom bibelen er guds ord, så må det gamle testamentet være guds ord. (Skapelsesberettningen og alt). Da må også alt som står i bibelen være guds ord, hvis du velger og vraker har du i bunn og grunn ødelagt hele fundamentet for religionen din (men så er jo bibelen selvmotsigende uansett).

Hvis du er VIRKELIG kristen - så må du tro at bibelen er guds ord, og samtidig spise alt som står i bibelen som rå fisk. Ser du bort ifra deler av bibelen har du egentlig ødelagt fundamentet for troen din, da bruker du i prinsippet din egen moral/fornuft og velger de delene du er komfortabel med - altså moralen, den ene tingen bibelen/tro på gud er her for å gi oss.

Min mening;

Det er TO typer religiøsitet jeg kan respektere, fundamentalisme/ekstremistene - og deistene. Deistene sier at det KAN eksistere en skaper, det er en tro uten grunnlag men en tro som er like "uvirkelig" som at universet "bare er". Fundamentalistene/ekstremistene respekterer jeg fordi de tar bielen/koranen bokstavelig, som de BURDE gjøre dersom de VIRKELIG tror dette er guds ord.

På basis av dette må jeg si at, jeg respekterer teokratiet i Iran MYE MER enn jeg respekterer neo-kristene som deg Syvertsen.

Lenke til kommentar

Det er feil, og det vet du.

Nei, hør nå her. Det er hans mening. Det som er riktig for deg er ikke nødvendigvis ikke riktig for alle andre.

Og hvis jeg trodde på det sludderet vill jeg heller "brent" i helvete med satan enn å være i himmelen med "gud".

Lenke til kommentar

Det er feil, og det vet du.

Nei, hør nå her. Det er hans mening. Det som er riktig for deg er ikke nødvendigvis ikke riktig for alle andre.

Dette har ingenting med meninger å gjøre, det er ikke subjektivt. Du kan enkelt demonstrere at det ikke er roten til alt vondt ved å vise til noe annet ondt. Gjerne forklar hvordan religion er roten til alt vondt.

Lenke til kommentar
Ettersom det er hans mening får nå han forklare hvorfor. Jeg sa aldri at det er min mening eller syn på saken.

(Selv mener jeg at det er heller tankene bak og målet ved det)

Blir det samme som å si "jeg mener at månen er lilla". Det blir latterlig når det er så åpenbart feil. Fint at du skal leke forståelig nordmann, men du bruker argumentet i feil situasjon.

Lenke til kommentar

Vis meg EN eneste ting som kun kunne vært gjort av en troende... som Christopher Hitchens så pent sier det.

Gode ting kan enhver gjøre mens onde ting er ofte basert på en eller annen overbevisning og der er vel tro en stor kandidat til førsteplassen, for utrolig mye ondt er gjort i "troens" navn fordi de som utøvde troen fullt og fast trodde de gjorde det riktige, de fulgte bare sin tro...

Hekse brenning hadde foreksempel ALDRI sjedd i et sekulært samfunn da sekulære i veldig liten grad ville latt seg lede til å tro at hekser eksisterte. Du må altså ha en tro i bunn for å få gjennomført dette. Samme med korstog og misjonering, som egentlig er same shit, but different wrapping. Begge deler prakker religion nedover hodene på totalt uskyldige mennesker, som ikke har gjort noe annet "kriminelt" enn at de tilfeldigvis ikke tror på akkurat den guden de blir påprakket! Blir helt kvalm når jeg leser om kristendommens fremferd oppover i årene og den kvalme måten dette blir fremstilt på her hjemme, som om de på noen måte har hjulpet stakkarene. Et sørgelig faktum er at alle disse organisasjonene, både kristne og andre, er med på å støtte de regimene som sitter i disse landene i form av penger (til våpen) og mat og sånn jeg ser dette har vi med vår "hjelp" forlenget disse menneskenes elendighet, kriger og lidelse i flere tifold i den tro at vi hjelper dem på noen som helst måte.

Her i landet har demokrati prosessen foregått i 200 år men vi forlanger nærmest at vi bare kan rive negre nede i afrika ut av stråhyttene sine, be litt for dem og gi dem litt mat og vips, så har vi laget demokrati, men det er ikke så enkelt. Nå sier ikke jeg at dette bare er religiøse organisasjoners skyld, for all del, men fy pokker å de har støttet dette i form av misjonering... Bare ordet misjonering gjør meg kvalm! Tenk hvor fin afrika kunne vært uten den hvite manns innblanding. Latt dem holde på og skape fred på sin måte.... Latt dem sulte ihel og selv måtte finne ut av tiltak som hadde virket isteden for å prakke på dem løsninger som det bare er diktatorene som tjener på.... Uhjelp kaller de dette, men det skulle het U hjelp. for det er det det er!

Titusner av mennesker er døde på grunn av at katolikkene syntes det er langt bedre å dø av aids enn å bruke kondom... sier jo litt.... :roll: Samme om de dør bare de tror på "rett" religion ikke sant?

Kvalmt!!!

Så jeg vil ikke si at roten til alt ondt ligger i religion, men du har et glimrende verktøy til å utføre onde handlinger i religion, ingen tvil om det. ..

Lenke til kommentar
Du respekterer altså personer som henger konvertitter for apostasi, og sprenger seg selv i luften? Ikke personer som har en mer rasjonell og fornuftig retning som ikke tar menneskeliv.

Ja, og hvis du leste hele posten min så er det ganske logisk - religion i moderasjon er hykleri.

Koranen er guds ord, teokratiet Iran lever etter de ordene - også de delene som etter dagens standarder er forkastelige. Hvordan kan du forsvare moderate muslimer for eksempel, som vraker store deler av koranen for å kunne leve i trå med samfunnet men fortsatt sier at de er muslimer.

Prinsippet er det samme for kristene, skal du være kristen så er du anti-abort, anti-homofili, anti-stamcelleforskning og mye mer. Du kan ikke på noe tidspunkt slutte å mene eller kjempe mot noen av disse tingene, noe som blir spennende å se - jeg tipper: 20år fra nå så er alt dette en tapt/glemt sak, og kristene-homofile-stamcelleforskere tar abort som alle andre men tror de lever i guds ånd.

Lenke til kommentar
Du respekterer altså personer som henger konvertitter for apostasi, og sprenger seg selv i luften? Ikke personer som har en mer rasjonell og fornuftig retning som ikke tar menneskeliv.

Ja, og hvis du leste hele posten min så er det ganske logisk - religion i moderasjon er hykleri.

Koranen er guds ord, teokratiet Iran lever etter de ordene - også de delene som etter dagens standarder er forkastelige. Hvordan kan du forsvare moderate muslimer for eksempel, som vraker store deler av koranen for å kunne leve i trå med samfunnet men fortsatt sier at de er muslimer.

Prinsippet er det samme for kristene, skal du være kristen så er du anti-abort, anti-homofili, anti-stamcelleforskning og mye mer. Du kan ikke på noe tidspunkt slutte å mene eller kjempe mot noen av disse tingene, noe som blir spennende å se - jeg tipper: 20år fra nå så er alt dette en tapt/glemt sak, og kristene-homofile-stamcelleforskere tar abort som alle andre men tror de lever i guds ånd.

Du vet hvordan det er, så lenge religion har noen mørke kroker å gjemme seg i.... :)

Lenke til kommentar

Noe av det styggeste med Kristendommen er at troende bevist støtter en barbarisk religion som fordømmer over halvparten av jordas befolkning til evig tortur i et brennende helvete.

Da snakker jeg om alle ateister, muslimer, jøder, hinduister, buddister, agnostikere og menskegrupper som tilhører andre religioner som ikke har hørt eller tror noe på Kristendommens ord.

Hva med de stakkars indianerstammene som bor for seg selv dypt inni Amazonas? De har da aldri engang har hørt om Kristendommen! Derfor skal dem bli fordømt til tortur og helvete uten å engang få en sjangse til å komme i et "evig paradis"? Så snill Gud vi har...

Man kan undre på hvorfor Gud bare åpenbarte seg for en liten del av jordas befolkning, og deretter mene at denne lille gruppen skulle gå til krig mot hele verdenen for å konvertere alle til kristendommen. Satt han på en skydott og spiste popcorn mens vi slaktet hverandre ned i kristendommens navn?

Nå må dere Kristene forstå hvilke enkle skremselstaktikker Kristendommen bruker for å holde grep om troende. Det er så enkelt å komme me de fantastiske gaver for de som tror, og de mest onskapsfulle straffer for de som ikke tror. At en slik frykt skal få lov til å true oss i 2008 er helt forkastelig.

At Satan har gått til krig mot den onskapsfulle guden som er herre over Kristendommen, skylder vi helt klart en takk for. Hvis det ikke bare var oppspinn alt sammen da.

Lenke til kommentar

Jeg synes South Park episoden(e) - "Do handicapped people go to hell" og "Probably" viser hvor absurd den kristne tro virkelig her. Anbefaler alle som ikke har sett dem å se dem. Det er mange som oppfatter South Park som et sammensurium av bæsj- og tisshumor, men det stikker faktisk dypere enn som så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...