Gå til innhold

BK: Diverse fra NYC

OlavF

Anbefalte innlegg

Er nå i New York og har tatt en rekke bilder og har plukket ut noen jeg gjerne vil ha kritikk på. Er rimelig nybegynner innen foto, har hatt kameraet i ca en måned, så konstruktiv kritikk ønskes.

post-98660-1214312759_thumb.jpg

Panorama bilde på 86 etasje på Empire State Building. Vanskelig å få det veldig spennende ettersom at det var veldig grått og tåkete i dag.

Canon 350D m/ 17-40/4.0L @ ukjent ettersom det er satt sammen i Photoshop med Photomerge, og all exif-informasjon er borte.

post-98660-1214266973_thumb.jpg

Bilde av ekorn i Central Park.

Canon 350D m/ 24-85/3.5-4.5 @ 1/160s f/6.3 ISO800 85mm

post-98660-1214266982_thumb.jpg

Bilde av en due i 86 etasje på Empire State Building som spiser kjeks. Vanskelig å få til et skikkelig klart bilde av en slik urolig kar. Dumt at jeg ikke fikk med hele beinet.

Canon 350D m/ 17-40/4.0L @ 1/160s f/7.1 ISO100 39mm (35mm eq:62.4mm)

post-98660-1214267380_thumb.jpg

Bilde av en kar som spilte gitar ved Metroen i Greenwich Village.

Canon 350D m/ 17-40/4.0L @ 1/20s f/4.0 ISO1600 20mm

post-98660-1214320539_thumb.jpg

Edit: Byttet versjon av panorama ettersom at det var veldig mørkt.

Har også større versjoner av bildene dersom det ønskes.

Nytt bilde lagt til.

Endret av OlavF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn hurtig..

Ehmm Måke?

Er vell en Due det der da...

Men som man sier what ever floats your boat:)

Likte øverste bilde, er gjerne noe jeg kunne hatt i stuen.

Ekkornet og ehrm måken, ga meg ikke så mye..

Var jo litt kult bilde av ehrm måken da, litt syndt føttene (les:Svømmeføttene) er kuttet..

Karen tja vet ikke hva man skal si om det.

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Kan si min mening..

Er 100% amatør så vektlegg dem etter det ;)

Bilde 1

Likte det godt.. synes du har jobbet fram et godt ressultat fra en grå dag.. og på en måte ser det fredelig ut.. selvom en vet at det er en småhektisk storby..

Rent teknisk syns jeg det skurrer litt med den skyen i midten.. kan godt hende den ER sånn.. men det SER merga ut.. (tenker på det mørke 'juletreet' på midten) Ville gått over med clone og heeling børstene og jobbet littegran til på disse..

Bilde 2

Greit ekkornbilde.. likte bua i trestammen. Er litt usikker på om det burde være litt hardere crop på det.. tror egentlig det. Uskarp bakgrunn hadde ivertfall gjort seg, men det hadde tros alt ikke vært mulig med den linsa/avstanden. hvis du kjeder deg skikkelig en kveld kan du prøve å lage bakgrunnen uskarp i Photoshop (PS: du må virkelig kjede deg i så fall.. for å maskere/klippe ut ekkornpels er ikke gjort på et kvarter)

Bilde 3

Likte dette veldig godt jeg..

likte blikket til dua, og måten den grå disen hjelper til med å gjøre bakgrunnen uskarp. For min del er plasseringa av øynene såpass viktig at jeg ikke engang tenkte på at beina mangla. Etter min mening er dette et bilde som kan henges på veggen :)

Bilde 4

Godt motiv og teknisk bra utført, men synes ikke det er noe 'utover' det..

Lenke til kommentar

Manhatten skyline er et klassisk motiv, som du har tolket fint i det første bildet. Ut over det er jeg litt forundret over motivene du har valgt å vise oss. De andre bildene kunne godt vært tatt i og rundt en hvilken som helst by i Norge, og det var vel ikke meningen. Jeg regner med at du har mer metropol-bilder å by på enn det ene.

Lenke til kommentar

Tusen takk for mye konstruktiv kritikk!

Er enig at de 3 motivene kunne vært tatt litt overalt, men jeg likte bildene. De tar seg faktisk ganske bedre ut i stor størrelse.

Har fått fjernet det tullet med skyene på første bildet, og hvis noen vil ha i full størrelse så rop ut.

Edit: legger ved et nytt bilde!

Endret av OlavF
Lenke til kommentar

bilde av mannen er tatt med for lang lukketid, og defor er det uskarpt. itillegg er fokuset ikkje veldig bra her, det ser ut til å ligge på hånden. ville nok ha brukt blitz justert ned på et slikt bilde, med dårlig lys, og fanget han når han var inni i en av låtene.

Lenke til kommentar

Likte sykkelen. De andre ble kanskje litt for vanlige. Stitching i bilde 1 ødla for hele intrykket. Normalt mener jeg at jeg kan oppfatte om et bilde er redigert nevneverdig, men det gjør meg ingenting. Det som derimot ikke er bra er når det er feil med redigeringen. Jeg kan mao lure meg selv, men du må først "lure" meg til å ha lyst til å lure meg selv.

Gatemusikanten ser litt kjedelig ut fra den vinkelen. Det kunne forøvrig værtlitt større og skarpere.

Dua ga meg ikke noe særlig. Polly vil ha kjeks?

Ekkornet kunne blitt bedre hadde det ikke værtfor de utbrente områdene. Litt for mye hardt lys. Ellers er det en grei komposisjon. Greit nok som snapshot.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...