Scarn Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Hei! Vi har bredbåndstelefoni i huset, og når eg skal laste ned frå Bitcomet, laggar det i telefonen når dei i huset brukar heimetelefonen. Går dette an å fikse? Prioritere på ein måte? Breibåndet er frå det vestlandske firmaet, Enivest, om det skulle ha noko å bety. Når eg lastar ned går det rett og slett ikkje an å snakke i heimetelefonen. Og når eg er inne på saken. Er det andre betre alternativ enn Bitcomet? Har høyrt om Utorrent og Bittorent. Er det noko bra i forhold? mvh Gizmo Edit: Sorry dobbelpost :S Endret 23. juni 2008 av Gizmo93 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 utorrent er bedre!! =) til ditt problem, det er ingen løsning på det egentlig. samme hvor lite trafikk det er på linja vil det merkes i en bredbands telefon. dette er for at all trafikk går i sanntid, og all trafikk vil påvirke svartiden på linja. eneste løsninga er å laste ned om natta, da ingen sitter i telefonen. Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) til ditt problem, det er ingen løsning på det egentlig Det var da noe bastant. QoS bør kunne hjelpe. Så var det å finne noen som faktisk kan sette det opp. Anyone??? Ser at en del leverandører av ip-telefoni løser det ved å koble ustyret slik: |adsl kabel| => |adsl modem| => |telefoni-adapter| => |switch, pc-er, whatever|. Ellers kan du jo forsøke å sette grenser på maks ned/opp hastighet i bitcomet. Bitcomet er forresten noe tull blitt på sine eldre dager. Foretrekker også uTorrent. Endret 24. juni 2008 av WhiteFire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå