Gjest Hjelpende venn Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Som emnetittelen min sier så har kompisen min det helt jævlig for tida, han hadde kysset en annen jente på en skolefest å kjæresten gjorde det slutt med han. Det er ikke det som er problemet, men han snakker ikke med noen, spiser ikke, er komplett asosial og når jeg ringer han legger han bare på. Vil jo bare være en god venn som prøver og hjelpe bestevennen sin i en slik situasjon, føler at jeg blir satt til side og ikke kan hjelpe han. Noen som har noen gode tips å komme med ? er bekymret for vennen min. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Er i samme sitvasjon som kompissen din. Egentlig setter hvertfall jeg pris på at folk tar kontakt, men er ikke alltid det er like kult å snakke i telefoner med kompisser når man gråter. lettere med sms, msn, facebook eller lignende. Men en ting som er viktig for han(ikke at jeg er så flink til det jeg heller) er at han kommer seg ut. at han kan tenke på noe annet. om det er bare 2 minuter han tenker på noe annet er det bedre en ingenting. Lenke til kommentar
LasH Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 ARRRRRRRH! Jeg hadde skrevet en god del, så trykte jeg på F5, og siden oppdaterte og alt forsvant! -.- Anyways, kort oppsumert : Jeg er i samme situasjon selv. Sitter her med kjærlighetssorg, MEN jeg har hatt det før og jeg vet hvor ødleggende det kan være. Forrige gang så var jeg helt ødlagt, spiste ikke, var ikke med venner, VELDIG deprimert, sov ikke, etc. Men denne gangen så har jeg lært, eneste jeg sliter litt med er og spise, har liksom ikke matlyst..:S Nå oppsøker jeg kontakt med venner osv. Men gi kompisen din litt tid for seg selv, men IKKE for mye! Ikke la han sitte inne og drukne i medlidenhet hele dagen. Få han med ut, gjør noe han liker. Hold han med selskap 24/7, MSN, SMS osv. Håper noe av dette er til hjelp. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Vet hvordan det foles. Man vil saa gjerne hjelpe, men saa er det egentlig ikke altfor mye man kan. Men aa holde personen med selskap er bra. Ta intiativ til aa finne paa ting, gjerne hjemme hos en av dere.. Prov aa snakke om hva som har skjedd med han. Dersom han ikke sier noe har du hvertfall provd =) Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Beste hadde vært for han å være med venner, da glemmer han dama.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå