Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Blir vi tiltrukket av kvinner på samme nivå fysisk?

Gjest hm?

Anbefalte innlegg

Beklager litt kronglete formulert emnetittel. Virker kanskje ikke som om dette emnet trenger å bli postet somm gjest, men jeg håper dere alikevell dere respekterer det.

Mitt spørsmål går da på det faktum at mennesker ofte finner seg en make som er lik, eller i nærheten av hans eller hennes utseende. Er du er 6`er ender du også opp med en 6`er. Det finnes selvfølgelig unntak, men jeg vil tro at dette stemmer. Alle har vel opplevd å være forelsket i klassens babe, men dette går jo selvfølgelig mest på det fysiske. Jeg lurer på om ekte forelskelser forkommer på det grunnlag av at personene er like pene. Vanskelig å formulere, men håper dere tar poenget.

Jeg har f.eks. vært forelsket i en jente i ca. 2 år. Hun kan ikke sies å være veldig digg, i den forstand at alle guttenne ligger etter henne, men hun kan vel heller kalles pen. Er vi mennesker bygd opp slik at jeg sannsyneligvis blir tiltrukket av henne fordi vi ligger på nogenlunde samme fysisk nivå?

Jeg må jo høres ut som den mest usikre gutten som lever på denne planeten :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eventuellt at hvis du ligger på 4 så tror du at du ikke har sjangs på en 6, derfor prøver du deg ikke. Og siden 6, vet at han/hun kan få det beste, nemlig en annen 6, så vil de ikke ha noe lavere.

Men må nå si at utseende er ikke akkurat det som teller mest når man finner seg partner :roll:

Lenke til kommentar
Jeg leste at gutter ofte tiltrekkes av jenter som har likhetstrekk med hans mor - noe han ofte ikke er klar over.

Uff nei, mamma er feit og eg kan ikkje fordra jenter som er feite. Så i mitt tilfelle så stemmer nok ikkje dette heilt.

Eg går for jenter som er tynne/vanleg tjukkelse, fine i mitt syn og som er hyggelege. Og hvis det er nokon som er i overklassen så berre gjer eg opp nesten med eingong.

Lenke til kommentar
Jeg leste at gutter ofte tiltrekkes av jenter som har likhetstrekk med hans mor - noe han ofte ikke er klar over.

Uff nei, mamma er feit og eg kan ikkje fordra jenter som er feite. Så i mitt tilfelle så stemmer nok ikkje dette heilt.

Eg går for jenter som er tynne/vanleg tjukkelse, fine i mitt syn og som er hyggelege. Og hvis det er nokon som er i overklassen så berre gjer eg opp nesten med eingong.

Kan vel ha samme likhetstrekk uten å være feit?

Lenke til kommentar

Hahahahahahahahaha :!: :!:

Lenke til kommentar
Tenkte mer på personlighetstrekk, holdninger og sånt - ikke kroppstype...

yes, ser ikke hvorfor det var så vanskelig å skjønne.

Mente jo ikke at du forelsker seg i tvillingen til mor deres heller. Blir sykt oppgitt noen ganger.

Lenke til kommentar
Er vi mennesker bygd opp slik at jeg sannsyneligvis blir tiltrukket av henne fordi vi ligger på nogenlunde samme fysisk nivå?

Vel, det er ikke så svart hvitt som det.

Menn ser verdi i utseende til kvinner. Penere kvinne=mer verdi

Kvinner ser verdi i væremåten til menn.

Vi vil alltid være tiltrukket av det med høyere verdi.

Når det kommer til at "man finner en partner basert på "likt" utseende", vil jeg påstå at det stort sett skyldes at man tar til takke med det man kan få.

Man ender ofte opp med en slik ei, fordi nettopp de tenker det samme og.

Vil det automatisk si at baben i klassen er uaktuell? Hell no!

Det vil bare si at du kan enten velge å ta til takke med det du kan få gratis, eller jobbe litt hardere for å få noe du virkelig vil ha.

Don't settle for mediocrity

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...