Gå til innhold

Ny PC. Noen som har erfaring med noen av delene?

Anbefalte innlegg

Hei

Har bestilt ny pc fra amentio som jeg sansynnligvis får mot slutten av uka.

Specsene er:

Antec 900

Asus P5K Premium

EVGA 8800GT

Intel Core 2 Duo E7200 2,53Ghz

Corsair XMS2 4098mb PC-6400 ram

OCZ GameXStream 600w PSU

500GB Samsung T166 7200rpm HDD

Lite on DVD brenner SATA med lightscribe

Zalman CNPS9700 CPU kjøler:)

Tast og mus:

Logitech G15 (nye versjonen)

Logitech G9

Logitech G25 kommer i slutten av Juli en gang;)

Og skjermen jeg skal bruke er en Viewsonic VA2216W 22" skjerm:)

Syns dere at dette vil bli en god pc? og E7200 er det en god prosessor? har noen erfaring osv? Bare lurer på om jeg har gjort et godt kjøp osv, dette er da mitt første pc bygg, men har holdt på med bygging osv en stund hehe. første pcen jeg bygger for meg selv.

Og kommer denne pcen til å greie å dra Vista Ultimate? Får Ultimate tilsendt i morra.

Takker for svar ;)

Endret av CV-Erik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til trådstarter:

- Klart den klarer Vista Ultimate !

- Specsa er fine nok, selv om jeg må si meg enig med "hugo_hardnuts", et ati 4850 ville gitt ganske mye kraftigere grafikk til samme (eller lavere) pris.

- E7200 er en fin prosessor. Den har noe mindre cache en 8xxx serien, men all erfaring viser at dette har relativt lite å si for den generelle ytelsen.

Lenke til kommentar

Har erfaring med flere av delene du nevner:

Antec 900 - fin og kjølig kasse men litt dårlig på støy. Antec P182 ser bra ut, er nesten like kjølig, men er mye bedre på støynivå.

Asus P5K Premium - Utlolig bra hovedkort både med tanke på funksjoner, ytelse og overklokking. Desverre lider dette hovedkortet at en høy feilprosent. Om du roter litt i hovedkortets tråd på forumet har du nok positiv og negativ omtale for hele uken. For spare litt på tiden din kan jeg fortelle at om du får en tidlig revisjon er det fare for problemer med sørbrikken. Det kan, som i mitt tilfelle, føre til problemer med disker på 500GB og større. Det er selvfølgelig en garantisak - men unødvendig tid går til spille. Hvorfor ikke et av de nye P45 kortene?

8800GT - kort og godt et godt kort =P Nå som HD4850 er rett rundt hjørnet kommer det nok litt kort for det. Få mer for pengene, bedre videoytelse, HDMI med lyd, og støtt ATI..

Men det er i utgangspunktet en bra PC du har funnet ja.. Lykke til, så får vi håpe du gir den mer å dra på enn Vista Ultimate :D

Lenke til kommentar

Som mange andre sier her ja, ett godt oppsett. 8800GT er et killer skjermkort til den prisen. Det jeg ville endret på er å gå for en E8400/E8200 i stede for E7200.

Og en corsair eller Mist psu ville vært å foretrekke framfor OCZ.

Den kommer til å takle Vista med VELDIG god margin og yte godt i spill.

Lenke til kommentar
Til trådstarter:

- Specsa er fine nok, selv om jeg må si meg enig med "hugo_hardnuts", et ati 4850 ville gitt ganske mye kraftigere grafikk til samme (eller lavere) pris.

- E7200 er en fin prosessor. Den har noe mindre cache en 8xxx serien, men all erfaring viser at dette har relativt lite å si for den generelle ytelsen.

Hva er vitsen med windows vista ultimate sysn du burde gå for home

Lenke til kommentar
Som mange andre sier her ja, ett godt oppsett. 8800GT er et killer skjermkort til den prisen. Det jeg ville endret på er å gå for en E8400/E8200 i stede for E7200.

Og en corsair eller Mist psu ville vært å foretrekke framfor OCZ.

Den kommer til å takle Vista med VELDIG god margin og yte godt i spill.

Ok, ja 8800GT er rått skjermkort. Jeg hadde jo seff gått for E8400 om jeg hadde hatt råd, men hadde budsjett på 7400kr så da måtte jeg litt ned, men E7200 skal visst være en god cpu som du sier så:)

Det er bra, skal bli mye spilling nå hehe

Takker for svar

Lenke til kommentar
Har erfaring med flere av delene du nevner:

Antec 900 - fin og kjølig kasse men litt dårlig på støy. Antec P182 ser bra ut, er nesten like kjølig, men er mye bedre på støynivå.

Asus P5K Premium - Utlolig bra hovedkort både med tanke på funksjoner, ytelse og overklokking. Desverre lider dette hovedkortet at en høy feilprosent. Om du roter litt i hovedkortets tråd på forumet har du nok positiv og negativ omtale for hele uken. For spare litt på tiden din kan jeg fortelle at om du får en tidlig revisjon er det fare for problemer med sørbrikken. Det kan, som i mitt tilfelle, føre til problemer med disker på 500GB og større. Det er selvfølgelig en garantisak - men unødvendig tid går til spille. Hvorfor ikke et av de nye P45 kortene?

8800GT - kort og godt et godt kort =P Nå som HD4850 er rett rundt hjørnet kommer det nok litt kort for det. Få mer for pengene, bedre videoytelse, HDMI med lyd, og støtt ATI..

Men det er i utgangspunktet en bra PC du har funnet ja.. Lykke til, så får vi håpe du gir den mer å dra på enn Vista Ultimate :D

Valgte 900 pga god kjøling og stilig utseende;) bråk bryr jeg meg ikke så mye om hehe, sitter med musikk nesten hele tia så. Ok, takk for info om HK, men skjer dette bare plutselig? eller er det bare feilproduserte kort som får dette problemet? får håpe jeg slipper det,da jeg har en disk på 500gb hehe.

Grunnen til at jeg ikke tok P45, er penger.. hadde budsjett på 7400 så da har jeg ikke alt og velge mellom=)

Oki, takker for det;) ja skal la den få jobbe med mye mer enn Vista;) hehe

Til trådstarter:

Ja ATI kortet er nok bedre ytelse i forhold til penger osv, men liker ikke ATI så godt hehe. Vet ikke hvorfor men xD

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Hadde nok vurdert HD4850 fremfor 8800GT.

Men hvorfor spør du om råd om en PC du allerede har bestilt? Litt sent for folk å komme med innspill nå...

for og få vite hva folk syns osv.. har ikke spurt om noen kan komme med anbefalinger til andre deler.. bare spurt om dem kan komme med tips og si hva dem syns;)

Hadde jeg vært deg hadde jeg valgt G5 V.2 fremfor G9 liker den bedre.

hehe, smak og behag;) jeg liker G9 myyye bedre enn G5

Lenke til kommentar

Pakken er ikke sendt enda. Bestilte lørdag ettermiddag og pakken er ikke blitt sendt enda :thumbdown: Skulle egentlig ha XFX XXX versjonen, men amentio sendte mail i går (mandag 23.juni) og sa at produktet var lagt ut ved en feil og at det var et demoprodukt som ikke skulle selges osv så måtte betale 191kr ekstra til konto dems så er vel derfor det tok litt tid :p

pakken blir forhåpentligvis sendt i morra:)

blir vel å lage en tråd med bilder gjennom bygginga osv :thumbup:

Erik :)

Lenke til kommentar

Det hørtes da jævlig smålig ut av en seriøs butikk å kreve 191 kr ekstra for at de har gjort en feil. Noe slikt hadde ikke blitt godtatt av meg med mindre de kom med et vesentlig bedre tilbud.

Så lenge varene dine ikke er sent enda har du fortsatt mulighet til å endre bestillingen. De tingene som har vert nevnt i tråden gir deg mer for pengene. Du spør om råd, vi gir deg råd - ikke kritikk.

Lenke til kommentar
Det hørtes da jævlig smålig ut av en seriøs butikk å kreve 191 kr ekstra for at de har gjort en feil. Noe slikt hadde ikke blitt godtatt av meg med mindre de kom med et vesentlig bedre tilbud.

Så lenge varene dine ikke er sent enda har du fortsatt mulighet til å endre bestillingen. De tingene som har vert nevnt i tråden gir deg mer for pengene. Du spør om råd, vi gir deg råd - ikke kritikk.

Enig med deg der, burde forhandlet litt og ikke funnet deg i det.

Men han spør ikke etter verken råd eller kritikk, han spør etter erfaringer. ;)

Lenke til kommentar
Ikke for å være frekk, men det er altså en litt tåpelig tråd det her. Hvem i all verden spør om feedback på delene etter at det er bestilt? Hvilken nytte gjør det?!

Eneste grunn til å poste etter bestilling er hvis man får problemer med oppsettet og trenger hjelp.

hvorfor bryr du deg?:p er bare nysgjerrig.. gjør det no a?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...