Hillvill Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Jeg tenkte og kjøpe to av disse, men blir 30 db kodt hørbart? Det kommer vel kansje litt an på kabinettet også. Endret 24. juni 2008 av Hillvill Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 30 db hører du, jeg har selv noen som er på 19,5 db, hører de litt men ikke mye. Nå har jeg pc-en rett vedsiden av meg i hode høyde da. Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Anbelafer deg å kjøpe disse i stedet. 16.5 db, veldig lavt. Eller, den kanskje stilleste av dem alle. Endret 23. juni 2008 av Redneck Lenke til kommentar
Loffen1 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 når jeg kjøper vifter kjøper jeg vifter med trykk, og for at det skal skape godt trykk må ihvertfall de jeg har testet over 1600 OMD/min vifter (altså hvor fort viften går rundt). Og med mer ODM/min jo mindre stille blir det. Når jeg kjøper vifter kjøper jeg alltid Papst, har testet alle 12 cm til papst på microplex (Utennom de mest hørbare, over 40 db går jeg ikke). Uansett, synes ikke 1950 OMD/min viftene bråker nevneverdig, og de er på 32 DB. Mist viftene er ikke hørbare og veldig stille, men har dessverre ikke noe trykk-egenskaper, og totalt uaktuelt for meg (har test den). Lenke til kommentar
Hillvill Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Anbelafer deg å kjøpe disse i stedet. 16.5 db, veldig lavt. Eller, den kanskje stilleste av dem alle. Så på de første der, men de solgtes ikke på amentio (for der har jeg tengt å kjøpe andre deler). Denn andre er litt dyrere, men sikkert en del bedre også Jeg kommer nok til å ha pcen på gulvet ved siden av meg, og vist jeg da kjører de på 25 db (lavest) vil jeg neppe merke noe. Eller? Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Det vil du. Jeg har pc-en på gulvet under meg, og mine kjøres på 25 db eller noe sånt. Merker det meget godt. Lenke til kommentar
Hillvill Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Det vil du. Jeg har pc-en på gulvet under meg, og mine kjøres på 25 db eller noe sånt. Merker det meget godt. Ajaj, da får jeg vel heller se på en av de andre Lenke til kommentar
Loffen1 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Det vil du. Jeg har pc-en på gulvet under meg, og mine kjøres på 25 db eller noe sånt. Merker det meget godt. Ajaj, da får jeg vel heller se på en av de andre Det er liten vits å gå etter hvor stillegående viften(e) skal være, tipper uansett at annet utstyr (skjermkortet) overdøver viften rimelig greit. Hvorfor har du vifte? Jo får å flytte frisk kald luft inn. Og jo mer trykk den har jo bedre flytter den luft (ihvertfall bortimot) og 30 db papst vifter låter ikke mye, jeg har Pc'n rett ved siden av meg å hører ikke altfor mye. Lenke til kommentar
Hillvill Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Det er liten vits å gå etter hvor stillegående viften(e) skal være, tipper uansett at annet utstyr (skjermkortet) overdøver viften rimelig greit.Hvorfor har du vifte? Jo får å flytte frisk kald luft inn. Og jo mer trykk den har jo bedre flytter den luft (ihvertfall bortimot) og 30 db papst vifter låter ikke mye, jeg har Pc'n rett ved siden av meg å hører ikke altfor mye. Det var egentli det jeg tengte jeg også da. Kansje dette sporer litt av tema, men jeg tengte det i et slikt oppsett Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) jeg stoler aldrig på produsentenes egene tall på dB, ofte setter de lavere verdi en hva som er typisk for produktet. dette er selvsagt for å selge mer. anbefaler deg å kjøpe de 30db viftene.. og heller kjøpe med et par viftekontrollere. så får du justert de til en akseptabel hastighet. edit: litt usikker på hva du vet om dB. men om du dobler lydstyrken øker det bare med 3dB så 4 x 30dB blir 36dB dette for at 2 stk lager 33dB og det dobelte av det igjen blir 36dB edit2: vanlige samtaler er omtrent på 60dB. Endret 24. juni 2008 av kjeLL// Lenke til kommentar
Hillvill Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Blir nok så jeg gjør det ja Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Har sett på denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=23801 med 48 dBa er det veldig mye eller er det irriterende mye? overdøver det musikk? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 48DB er mye, men man snakker normalt i 60DB. BTW, du slutte å kapre andre sine tråder, lager bare mye rot. Lenke til kommentar
Hillvill Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 BTW, du slutte å kapre andre sine tråder, lager bare mye rot. Har ikke så mye å si det da Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 48DB er mye, men man snakker normalt i 60DB. BTW, du slutte å kapre andre sine tråder, lager bare mye rot. Jeg spurte om ett spm og det omgikk trådemnet -.- Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Men når du kommer og sier "har sett på denne" Så virker det som at du er trådstarter noe som er ganske forvirrende (som vi har sett i andre tråder) Lenke til kommentar
Hillvill Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Men når du kommer og sier "har sett på denne" Så virker det som at du er trådstarter noe som er ganske forvirrende (som vi har sett i andre tråder) Ja men det er jo på en måte til emnet forde Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Greit det, men det er ikke bare i denne tråden han har gjort det, han har omtrent tatt over andre tråder. Men nok off-topic her nå. Lenke til kommentar
Hillvill Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Greit det, men det er ikke bare i denne tråden han har gjort det, han har omtrent tatt over andre tråder. Men nok off-topic her nå. Å, skjønner. Men greit det Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Men når du kommer og sier "har sett på denne" Så virker det som at du er trådstarter noe som er ganske forvirrende (som vi har sett i andre tråder) Sry da kan du gi meg ett Norsk grammatikk kurs? Send meg en PM x] - Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå