preje Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Befinner meg i New York, og har i dag vaert paa B&H, en fantastisk flott butikk med masse godis Vurderer Nikon 70-300mm VR, oppimot Sigma 70-200mm 2.8, og mitt dilema er at jeg mister zoomen fra 200 til 300 hvis jeg gaar for Sigmaen. Men som han i butikken sa, at da kan jeg bare kjoepe en telekonverter 1.4x, og faa ganske bra zoom. Og han mente at den kombinasjonen ville fortsatt gi bedre resultater enn Nikon sitt VR objektiv. Det skulle heller ikke vaere problem med croping. Han mente at hvis jeg hadde pengene, saa var Sigma aa foretrekke, men at til prisen var Nikon sin et veldig bra objektiv. Jeg fikk proeve de begge to, og jeg ble veldig overrasket over hvor kjapp Sigma sin autofokus var. Objektivet var tungt og mektig, og sinnsykt moro aa holde i, men jeg vet liksom ikke helt, med tanke paa pris og hva man faar. Jeg hadde tanker om ei macrolinse i tillegg, defor jeg er litt i tvil. Jeg vet ikke om jeg klarte aa se noen forskjeller i bildene jeg knipset i butikken da. Saa hvis det er noen der ute med samme objektiver, erfaringer enten med Nikon eller Sigma sin, saa hadde jeg blitt glad for litt hjelp og anbefalinger. Forklar gjerne hvorfor dere anbefaler den ene fremfor den andre. Det jeg oensker aa bruke objektivet til er gjenstander langt unna, men ogsaa fugler og biler og sport. Nikon sin koster meg ca 2650,- og Sigma 4150,- norske Jeg har forresten Sigma 70-300mm APO fra foer, men kommer til aa selge den. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hvis du klarer deg uten VR, så er Sigma kombinasjonen absolutt verdt å vurdere. Jeg er ikke sikker på om at du virkelig trenger mer 200mm i det daglige. Faren er nemlig at når 200mm ikke er nok, så er ikke 300mm det heller. Skal du ha en konverter, så bør du se på 1.4x. Alternativt; hva med SIgma 100-300mm f/4 ? Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå