Apacco Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Heisann. Studert og lest om trening i en lengre periode nå, og har endelig blitt motivert nokk til å begynne å trene! Har kuttet ut alt som heter godteri, brus og junkfood. Nå skal jeg komme i skikkelig form. Spiser bare grovt brød med pålegg som servelat, roastbiff, leverpostei, brunost hovedsaklig. Prøver å spise 5 måltider og 5 frukter hver dag. Alder: 15, snart 16 Vekt: 68 kg Høyde: rundt 180cm Mitt program: Programmet mitt er et fullkroppsprogram som jeg gjennomfører 2 dager i uka ( Mandag, Torsdag ) Øvelsene det står START 1 REP bak, betyr at jeg starter med 2 sett på 1 rep på disse øvelsene den første uka, og legger på en rep for hver uke: 2x1 2x2 2x3 2x4 Osv... Oppvarming: 15 min trampoline med forskjellige tricks ^_^ Etterhvert vil jeg gradvis øve antall sett og reps (eventuelt motstand med vektskiver o.l) Rygg/Skuldre: - Chins 2x1 (START 1 REP) - Rygghev 2x8 - Doggystretch 2x8 (Fant ikke noe navn på denne øvelsen, men man står i doggystilling og strekker høyre arm rett frem sammen med venstre fot slik at begge er parallele med ryggen. Deretter venstre arm og høyre fot. Bryst: - Push ups x2 (skulderbredde) - Dips x2 (START 1 REP) Biceps/Triceps: - Dumbellcurl 2x8 - Diamant push ups x2 (START 1 REP) - Tricepsdips x2 (START 1 REP) Bein: - Knebøy 2x8 - Utfall 2x8 - Tåvhev 2x8 Mage: - Planken 10 sec x2 - Crunches 2x8 Etter trening: Joggetur (intervalltrening: forslag?) på ca. 20 minutt. Dette spiser jeg rett etter at jeg er ferdig med hele treningen: - En banan - En neve rosiner - Et glass melk Vil nevne at jeg spiser ganske lite grønnsaker - Det eneste jeg spiser av grønnsaker er vell tomater og poteter. Kan da godt være at jeg begynner å få smaken for flere etterhvert? Har noen spørsmål: - Hva kan være bra å spise FØR trening ( gjerne kom med eksempler ) - Hvilken muskel trenes hovedsaklig ved øvelsen "Dips"? Kan den inkluderes under trening av bryst? - Melk vs Vann? Hehe.. Foreløpig drikker jeg vann til alle måltider untatt etter trening hvor jeg drikker melk. - Hvordan ser programmet ut ellers? Noe som jeg burde merke meg / endre på? Huff... ble grusomt lang denne posten her =S - Takker utrolig mye for svar, kommentarer og veiledning! Ha en fin dag. Endret 23. juni 2008 av Apacco Lenke til kommentar
War Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Mangler litt protein i kosten, hvor fant du dette programmet? Trur egentlig RYP ville passet bedre for deg. Les pdf filen så spør. Lenke til kommentar
Apacco Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Mangler litt protein i kosten, hvor fant du dette programmet?Trur egentlig RYP ville passet bedre for deg. Les pdf filen så spør. Dette programmet har jeg laget helt selv. Hva er RYP? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Release YOUR potential Det er link i posten min. Lenke til kommentar
Apacco Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Release YOUR potential Det er link i posten min. Min feil... begklager. Er relativt trett i øynene akkurat nå.. lite søvn Skjekker det ut og gir deg tilbakemelding. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Programmet er svært ubalansert og øvelsesvalget er dårlig. Les litt basic om kosthold og treningsprogrammering, gjennom å søke litt rudnt på formuet her, treningsforum.no osv. Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 starter med 2 sett på 1 rep Det hørtes vel noe spesielt ut..? Ville vel forsøkt å presset meg til litt mer enn 1 reps pr sett... Lenke til kommentar
MatsAndreassen Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Et forslag til intervall trening er vel oppvarming (5-10 min lett jogging/spasere) så kan du ta 2-4 min med medium pågang (60-70% av det du orker) og så 2-4 min med hard pågang (90-100% av det du orker). Gjør dette en fem til åtte ganger alt ettersom hvor god form du er i. Fungerer meget bra for meg selv om til tider det kan bli slitsomt (blir vel egentlig alltid slitsomt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå