Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trekke opp stoler i skinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mener å huske et firma i Oslo som trekker om- og syr om interiør etter kundens ønske skulle ha ca. 20.000,- for å trekke om framseter og bakseter i min tidligere bil (Volvo 240) i skinn.

www.inredcar.no ?

5k bare for sidestøttene? ;o omfg eller begge stolene og baksete?

Det er førerstol og passasjersete. Ikkenoen dårlig pris med tanke på at det ser nesten bedre ut enn orginalt. Det er snakk om 400kr i materiale, resten jobb. Demontering, måling, Sying, montering.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Har noen erfaring med dette? er det jævlig stress eller, tenker ikke på et slapt trekk, men trekke ordentlig om, det er snakk om mtec2 stoler fra e30

Har faktisk drevet med litt omtrekking av interiør av biler og båter på hobbybasis for en del år siden og har ett enkelt svar, ja det er et jævlig stress :yes:

Men det kommer veldig ann på hvordan stolene dine er bygd opp, om det er mulig å få demontert sidestøtter fra seterygg og sete, det letter jobben ganske mye dersom det er en lett jobb å få til

Det er ikke selve matrialene som koster penger men selve jobben

Hadde en Nidelv 24 for en del år siden, hørte da på pris på omtrekking av seter ute og inne, fikk da ett prisoverslag på ca 35.000,-

Matrialene kom på ca 5000,- til sammen, 3000,- inni og 2000,- utvendig

Brukte ca 14 dager av ferien min og sparte da 30.000,-

post-157615-1214343268_thumb.jpg

post-157615-1214343377_thumb.jpg

post-157615-1214343526_thumb.jpg

Men det er mye jobb når det som skal trekkes blir så stort som her, er som sagt også lettere dersom en kan demontere setene i så mange deler som mulig

Ikke noe problem å prøve seg selv dersom du kan bruke en symaskin, eller har en mor eller tante som kan bruke en symaskin

det er uansett mye penger å spare på det dersom en tør å prøve seg litt selv

Lenke til kommentar
Jeg tenkte å trekke opp noen GTI-stoler i sort "jukseskinn" (siden man får dette i metervis, noe man ikke gjør med kuer - i tillegg til at det er billigere). Tenkte å prøve selv først, så finnes det noen workloger eller DIY på nettet?

Sorry for at jeg hijacker tråden. :)

Skaff deg heller et brukt interiør, "skai" er ikke noe pent å ha i en bil.

Lenke til kommentar
Mener å huske et firma i Oslo som trekker om- og syr om interiør etter kundens ønske skulle ha ca. 20.000,- for å trekke om framseter og bakseter i min tidligere bil (Volvo 240) i skinn.

www.inredcar.no ?

5k bare for sidestøttene? ;o omfg eller begge stolene og baksete?

Det er førerstol og passasjersete. Ikkenoen dårlig pris med tanke på at det ser nesten bedre ut enn orginalt. Det er snakk om 400kr i materiale, resten jobb. Demontering, måling, Sying, montering.

Stemmer.. Inredcar.no var det.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte å trekke opp noen GTI-stoler i sort "jukseskinn" (siden man får dette i metervis, noe man ikke gjør med kuer - i tillegg til at det er billigere). Tenkte å prøve selv først, så finnes det noen workloger eller DIY på nettet?

Sorry for at jeg hijacker tråden. :)

Skaff deg heller et brukt interiør, "skai" er ikke noe pent å ha i en bil.

Vanskelig å se forskjell på vinyl og skinn, med mindre man kikker på baksiden (hvor vinylen er tøy, og skinnet er semsket).

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg ble imponert over arbeidet på disse stolene jeg heller

Har kun dreve å trekt om interiør på hobbybasis og er på ingen måte noen ekspert på dette

Men vil nok påstå at jeg har levert bedre arbeid en dette og det til en langt billigere pris en det du har betalt for dette

Dersom du har sendt setene dine til en møbeltaptserer eller andre fagfolk som driver med dette til vanlig så og du skal betale 5000,- for jobben, så hadde jag aldri godtatt dette arbeidet

Her ser det mere ut som om det er sømmene og tilpaningen som er feil, har selv sydd om noen av disse setene men aller noen med så dårlig resultat, har fått noen småskavanker inimellom men har aldri stt at det blir 100% av at det skal sittes inn, du sitter jo ikke på sidestøttene

Hadde jeg vert deg så hadde jeg ikke godtatt jobben og krevd det omgjort eller be om en kraftig prisreduksjon, minimum halvparten

Det er jo synd at du skal betale såpass mye penger for ett under middels resultat

Lenke til kommentar

Er ute etter å trekke om stolene mine i nytt trekk jeg også.. Har lett mye rundt, i tilegg til møbeltapetserere i lokalmiljøet. Det er veldig dyrt, men fant en butikk som var meget rimelige. www.hts.no. De forhandler ikke direkte til kunder, så du må bestille via en bilbutikk som forhandler med dem.

Men de tilbyr setetrekk foran for 2500,- ca (kommer an på kvaliteten du ønsker), og det samme for bak. De har riktignok maler til de fleste biler, så jobben blir dog enklere.

Prøver å få dem til å sy trekk i noen spesielle farger, så vi får se hvordan priser blir da.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...