dek Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Jeg har et lite Airport hjemmenettverk med 7 Mac datamaskiner. Jeg har tilknyttet en nettverksbasert usb-harddisk. Hvis jeg er ute på reise, er det mulig for meg og jobbe mot denne harddisken samtidig mens den er tilgjengelig for hjemmenettverket? Finnes det et program eller tjeneste som gjør dette mulig? Endret 24. juni 2008 av dek Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 hvis du har mulighet for en slags remote desktop connection til en pc hjemme, vil jo da denne pc'en hjemme hos deg, ha tilgang til nettverksdisken. nå er ikke jeg kjent med mac, men du har vel mulighet for å sette opp VNC remote desktop? alternativt, vil jeg tro det er mulighet for å sette opp FTP-støtte på slike nettverksdisker. Dette er vanskelig å si spesifikt uten å kjenne til hvilket produkt du snakker om. Begge alternativene skal være kurante. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Log me in, er den desidert letteste måten å gjøre det på. Da slipper du å knote med å få VNC igjennom brannmuren. Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Testet Log Me In nå, og går så absolutt god for det. Det er den letteste måten jeg har vært borte i sålangt. fint tips Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Ja, ikke sant. *flexes* Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Liker best VPN, jeg. Bruker en Linux-brannmur med støtte for det, og det er helt sømløst. Satt i ytlandet og jobbet som om jeg var på hjemmekontoret! Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 er pittelitt mer komplisert å sette opp eget VPN enn det er med LogMeIn derimot Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jo da, kanskje litt. Men er det like sikkert med LogMeIn? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Det er jeg sannelig ikke sikker på, har aldri brukt det selv, men har sett det bli anbefalt flere ganger her på forumet. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 He-he... Jeg har sett ganske mye usikkert bli anbefalt, både her og i andre fora... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Sant, wikipedia sier dette om teknologien som benyttes - så kan man jo dømme selv. LogMeIn remote access products use a proprietary remote desktop protocol that is transmitted via SSL. An SSL certificate is created for each remote desktop and is used for cryptographically secure communications between the remote desktop and the accessing computer.[1] Users access remote desktops using an Internet-based web portal and, optionally, the LogMeIn Ignition stand-alone application. The portal also provides status information for the remote computers and, optionally, remote computer management functions. The service connects the remote desktop and the local computer using SSL over TCP or UDP and utilizing NAT Traversal techniques to achieve peer-to-peer connectivity when available.[ Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Høres ganske tilforlatelig ut, men det står ikke noe om hvor sterk denne krypteringen er. Man bør gå ganske mange bits opp nå med den datakraften som fins for å unngå at det kan knekkes med brute force. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå