Gå til innhold

Kan ikke få ADSL bredbånd.! Alternativer?

Anbefalte innlegg

Har snakket med både telenor som er totalt umulige, og prøvd hos ventelo...

Men telenor gir meg og andre leverandører kryptiske beskjeder om at linjen min er for dårlig... linjen er opptatt osv...

Noe som er humbugg og sprøyt.. linjen er i perfekt stand.. (Telenor kan ta linjetest) avstanden er ca 1000meter til sentral og naboer rundt har ADSL uten problemer...

Men drit i telenor... Jeg leter etter alternative leverandører av bredbånd... Da telenor er dritt... (har forøvrig en linje på denne sentralen som jeg spurte om jeg bare kunne få flyttet til min nye adresse, men dette ar tydeligvis heller ikke mulig...

Jeg levde lenge på Netcom EDGE i 2005-2006, men 200kb ned er langt fra bra nok...

ICE.no trodde jeg kune være en løsning, men med en ping på 200ms så er det egentlig ikke så aktuelt, siden online spill(clan) er viktig...

Men hva med NTE Radio opp til 4000/350 kbps ( NTEBB )

Noen som har noen antydning på hva ping kan være med NTE Radiobasert bredbånd?

Forslag til andre alternativer.?

Desperat etter bredbånd da jeg driver 4 nettsteder for andre organisasjoner, har online backup løsning og er aktiv i clan(FPS) å ønsker å fortsette å spille...

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har snakket med både telenor som er totalt umulige, og prøvd hos ventelo...

Men telenor gir meg og andre leverandører kryptiske beskjeder om at linjen min er for dårlig... linjen er opptatt osv...

Noe som er humbugg og sprøyt.. linjen er i perfekt stand.. (Telenor kan ta linjetest) avstanden er ca 1000meter til sentral og naboer rundt har ADSL uten problemer...

Men drit i telenor... Jeg leter etter alternative leverandører av bredbånd... Da telenor er dritt... (har forøvrig en linje på denne sentralen som jeg spurte om jeg bare kunne få flyttet til min nye adresse, men dette ar tydeligvis heller ikke mulig...

Jeg levde lenge på Netcom EDGE i 2005-2006, men 200kb ned er langt fra bra nok...

ICE.no trodde jeg kune være en løsning, men med en ping på 200ms så er det egentlig ikke så aktuelt, siden online spill(clan) er viktig...

Men hva med NTE Radio opp til 4000/350 kbps ( NTEBB )

Noen som har noen antydning på hva ping kan være med NTE Radiobasert bredbånd?

Forslag til andre alternativer.?

Desperat etter bredbånd da jeg driver 4 nettsteder for andre organisasjoner og er aktiv i clan(FPS) å ønsker å fortsette å spille...

Om gaming er et must da er ikke Radio baser internett ditt kall.. Radiobasert nett har mange for styrelser i luften som gjør at pingen din nokk ikke går lavere en 60ms.

Du må enten bare høre med naboer, eller se om noen "deler" nett (Ikke passord beskyttet)

Eller høre med andre leverandører som leverer ADSL over "lengre" avstander, se om det finn's noe lokal leverandører da de vanligvis er sterkere akkurat der "du" bor :-)

Løkke till!!

GuggenJR.

Lenke til kommentar

Er det noen lokale leverandører som kan levere fiber så kan nok det kommer på en overkommelig pris. Potensielt litt dyr installasjon, men du kan jo høre med de.

Canal Digital leverer kan vel levere internett over kabel. Hør med de om det er mulig.

Lenke til kommentar

Blir nok litt vell dyrt å grave 4km etter fiberkabel..

Blir også litt vell dyrt å grave 7km etter kabeltv..

Nærmeste nabo er villig til å dele, men ikke så ivrig på å la meg laste opp og ned så mye...

Har jo betalt for online backup... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...