Gå til innhold

Riktig konfig av Receiver fra PC

Anbefalte innlegg

Bruker min pc til å spille av film etc. Har et par problemer:

1) Når jeg spiller av musikk via Windows Media Player er det lyd i centeren.

2) VLC går ikke automatisk til 5.1 surround. Alternative programmer?

3) Receiveren står på Dolby Pro Logic selv når jeg bare spiller stereo musikk, skal den gjøre det?

Bruker optisk coax fra PC til forsterker.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Hva står det på recieveren når du spiller fra WMP? Antar det står Dolby Pro Logic? Da kommer svaret på 3).

2) Zoom Player, jeg kan ikke nok om dette, men vlc skal kunne settes opp til automatisk velge et lydspor fra filen/disken.

3) Det kommer ann på hva du ber recieveren å gjøre. Dolby Pro Logic "produserer" "surround" av stereo signal. Det kommer ann på recieveren din, men du skal kunne velge mellom direct/dpl osv. evt. 5 channel stereo.

Det jeg gjør er å sette recieveren min til "auto surround", da spiller den det den får. Hvis dvd platen har DTS spor, så står det DTS, hvis jeg spiller musikk, står det stereo osv.

Endret av Totte-
Lenke til kommentar

Gom player er den letteste og den beste mediaspilleren jeg har vært borti. Vet ikke hvordan kvalitetsforskjellen mellom en skikkelig oppsatt zoom player er i forhold til Gom, men er du ute etter et godt og enkelt program velger du Gom. Brukergrensesnittet er tusen ganger bedre en VLC :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...