Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spørsmål rundt tann/ganeoperasjon

Gjest Jostein Jenssen

Anbefalte innlegg

Gjest Jostein Jenssen

Hei!

Imorgen har skal jeg opereres i munnen. Det som skal skje er at jeg har en tann som har vokst feil, og denne må settes et feste i. For å komme til tannen, som ligger bak fortennene, må ganen "skrelles" bort så man kommer til.

Det har seg slik at jeg i de siste timene har fått noe nerver rundt dette, ettersom jeg kun vil få lokalbedøvelse. Har noen gjennomgått en slik operasjon, eller evt. har en hypotese på hvordan dette føles? Er veldig sart i munnen og reagerer dårlig på bedøvelser. Tiden etterpå er ikke så farlig, men det er selve operasjonen jeg er nervøs for. Og er det farlig å ta en paralgin forte før operasjonen, og bør jeg evt. opplyse om dette?

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke ta smertestillende tabeletter før opperasjonen, du vil få det utdelt etter opperasjonen noen sterke greier. har ikke gjort noe slikt som du skal gjøre men det høres ikke godt ut.

tror søren det jeg hadde gjort krav på full narkose, men jeg har jo litt tannskrekk da.

spess etter jeg tok min 2 visdomstann.... NEVER AGAIN!!!

Lenke til kommentar

Gjennomgikk operasjonen idag, og takket være dyktige leger og 6 ampuller med bedøvelse var smerten overkommelig. Problemet nå er at hele kjeften min er halvveis transformert til et tekstil fordi de har sydd så mye.

Jeg droppet tabletten før operasjonen. Etter operasjonen kan man ikke spise på 3 timer, og anbefaler IKKE å ta mye smertestillende i den perioden, det slo tilbake på meg i form av sterke magesmerter og til og med kramper. Lite behagelig. Her reddet biola meg :love:

Eneste negative nå er at jeg ikke tør å ta mere smertestillende. Og det gjør vondt.

Endret av Atatar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...