Gå til innhold

mandriva one og innlogging

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg satt her og fiklet litt med mandriva.. i det jeg logget ut og skulle inn igjen på maskinen kom jeg til å velge swordfish i oppstarten, og dermed kom jeg til en blå skjerm, uten noen form for knapp å trykke på bare blått.

Hva skal jeg gjøre for å komme tilbake til mandriva kde 3.5? Jeg har lagt inn kde 4 også, og den funket relativt greit. Men pr nå så funker ingen av de skikkelig.

Pc'en går automatisk til siste valg som da var swordfish

Frode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Hvis jeg velger safe mode og logger inn som root og skriver xdm så kommer jeg inn, da skriver jeg mitt brukernavn og passord.

Men hvis jeg da igjen booter pc'en så kommer det samme problemet opp igjen. Har merkelig nok ikke noe valg i begynnelsen.

Kan ikke logge ut når jeg har logget inn, har bare "avslutte økten"

Frode

Lenke til kommentar

Har du prøvd med "kdm", i stedet for "xdm"? Utenom dette er det eneste jeg kan komme på å edite /home/"din bruker"/.xinitrc og putte inn noe lignende

#!/bin/sh
#
# ~/.xinitrc
#
# Executed by startx (run your window manager from here)
#
exec startkde

deretter starter du X med "startx" som din bruker. Dette burde i hvert fall gi en slags feilmelding dersom det ikke virker. Ellers så ville jeg sjekket loggene i /var/log/ og sett om du finner noe der.

Endret av goggys
Lenke til kommentar

Hei

endelig tilbake i linux :) Jeg rota rund litt i kontrollpanelet mens jeg var root og da fant jeg auto login i med kde miljøet (husker ikke helt nøyaktig navnet) men nå kan jeg logge inn som før og bytte bruker og slå av pc på normalt vis.

I mandriva linux kontrollsenter var det jeg fant det.

"Sett opp autologin for automatisk innlogging" Der valgte jeg valg nr 2.

Det var der feilen lå, enda jeg ikke har vært der å rota før. Takker for tips alle da

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...