MullaKrekar Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Jeg bruker $_SERVER["HTTP_REFERER"] eller getenv("HTTP_REFERER") men det er ikke alltid dette fungerer. Bl.a. hvis register_globals er satt til "Off" Finnes det noen alternativer for å sjekke hvilken side en bruker kommer fra? Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 echo $_SERVER['HTTP_REFERER']; fungerer selv om register globals = Off Lenke til kommentar
MullaKrekar Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Finnes det da noen annen grunn til at $_SERVER['HTTP_REFERER'] ikke virker? Lenke til kommentar
MullaKrekar Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Satte på register_globals og da virket det. Men sliter med et include-problem: Skal hente en variabel fra URL'en og include den tilhørende siden. F.eks. forsiden.php?side=nytt skal da include nytt.php. Trenger litt tips til hvordan få tak i variabelen bak forsiden?side= og hvordan include denne riktig et eller annet sted på siden. (vet det er flere poster om dette, men jeg fant ikke svaret jeg lette etter) Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Det ble beskrevet i denne tråden to forskjellige måter å gjøre det på. Når du har adressen index.php?side=nyheter har PHP-variabelen $side verdien 'nyheter'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå