Gå til innhold

BK: Dommedagskyer en mandag kveld

Anbefalte innlegg

Idet det brygget seg opp til en liten tordenbyge ikveld, så fanget jeg dette motivet.

Jeg synes det er vanskelig å ta gode sky-bilder, men her synes jeg at jeg nærmer meg noe. Er dere enige ?

1/160s, f/8, 85mm, ISO 85mm

Her er en ny versjon med mindre komprimerings-støy.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det var dekorative bilder av skyer du mente, så har du ikke lykkes ;) Men det var vel neppe det du mente med den emnetittelen. Har du lykkes? Tja, jeg satt i alle fall og nynnet "Det fins ikke piller mot møkkete vann", så noen tanker har du i alle fall inspirert til. Dette er ganske skittent, men åpenbart for en hensikt. Rent estetisk så er det nok bob bob, men det var vel også hensikten, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte på Pink Floyd, Animals, Battersa power station. Så hvis det var noe i den retning du tenkte på så lyktes du veldig bra.

Skulle gjerne si at det var en inspirasjon; men nei. Det er mer en generell interesse for tunge skyer. Men Animals, både cover og musikk, er bra.

I full størrelse var det for hardt komprimert og vanskelig å vurdere, likte det best i liten størrelse.

Dette har jeg fikset på nå, ved å legge inn en mindre komprimert utgave.

Tom

Lenke til kommentar

Synes det var et kjedelig motiv med mye støy(og støv på bildebrikken/linsa?) Blasse farger, ikke et av de bedre som er tatt av deg Tom.

Men med den tanken du har tenkt, så er det bedre og finere med en mer vidvinkel bilde som viser store tunge, svarte skyer som kommer innover en ellers lett hvit/blå himmel.

Lenke til kommentar

Morsomt at dere legger så mye i bildet. Men jeg må innrømme at jeg så ikke noe annet enn noen stilig skyer som så ut som røyk ut av en pipe. Det som jeg selv er fornøyd med er at det er skyer i så mange forskejllige lag, og at jeg har klart å få de frem. Selv synes jeg at støyen ikke gjør noe, det gir det hele litt skittent uttrykk.

Men det gjør ikke noe at man får assosiasjoner til Pink Floyd og Dum Dum Boys :thumbup:

Tom

Lenke til kommentar

Bildet er nesten dønn make til et bilde jeg tok i 1984. Det var noe kjent med motivet. Etter et par timer kommer jeg på et bilde min eldste bror tok, og så kom jeg på det jeg tok inspirert av hans. Plutselig satt jeg i tidsmaskinen.

Jeg tror det var slides, så det bør finnes et sted i arkivet. Morsomt for meg, i alle fall.

Lenke til kommentar

Jeg liker faktisk skyer godt, og tar en del bilder av de selv.

Disse..

Tja in real life, kansje kulere, føreler ikke at du har fanget det som man ser her.

Men liker det at det er mørkt oppe og lyst nede, men mangler det siste knæsje som bare får det til og sitte..

Og den toppen av somthing er bare forstyrrende i min verden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...