Ravusy Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Blir det stoppet i tollen, vil de kreve legeerklæring.. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Det kommer helt ann på humøret til tollerne. Jeg har flere ganger fått melatonin igjennom, men vitaminer og mineraler har de spurt meg om resept på. Det er uansett liten sjans for det blir stoppet og det er ikke straffbart Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Ja, ja, får vel bare ta meg en tur til legen... Spør fastlegen din om en henvendelse til psykiaten. Hvorfor mener du det? Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Er det farligt hvis jeg hiver i meg mangen Vallergan tabletter omgangen? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hvorfor mener du det? Fordi en "vanlig" allmennlege er ikke kvalifisert til å løse problemet ditt. Er det farligt hvis jeg hiver i meg mangen Vallergan tabletter omgangen? Ja. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hvorfor mener du det? Fordi en "vanlig" allmennlege er ikke kvalifisert til å løse problemet ditt. Er det farligt hvis jeg hiver i meg mangen Vallergan tabletter omgangen? Ja. På hvilken måter da? Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Begynn å tren og tving deg til å holde deg våken på dagtid. Bruk sengen _kun_ til soving og den skal du ligge i fra og til gitte, klokkeslett 23-07 f.eks. Når kvelden kommer demp belysning rundt deg (ca 2 timer før leggetid), ikke sitt foran tv/pc, skru av musikk som virker oppiffende, beroligende musikk kan du høre på. Les en bok eller gjør en annen rolig aktivitet. Spis regelmessige måltider (frokost-lunsj-middag-kvelds) og sunn mat. Unngå snop, brus alkohol og annet så godt det lar seg gjøre. Ikke snu døgnet i helga, prøv å fortsette med ukas døgnrytme. Ikke gi opp! edit: @Ally: Vallergan er et legemiddel med bivirkninger som ganske sikkert forsterkes ved en evt. "overdose". Bruk sunn fornuft så forstår du at det ikke er bra å ta for mye av slike stoffer. Endret 27. juni 2008 av EB_Veyron Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 På hvilken måter da? 1. Du blir veldig døsig om dagen. 2. Du belaster leveren din. 3. Why? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Mind, jeg har hatt søvproblemer siden jeg var 16, og har utviklet forskyvet døgnrytme (dvs at normal sovetid for meg er fra rundt 5 om natten til 12-13 om dagen, fastsatt av lege). Jeg fant meg en genial nattejobb, som jeg har hatt ett år nå, men når jeg ikke jobber, PRØVER jeg ha så "normal" døgnrytme som mulig. Det går som regel i ingen soving bortsett fra midt på dagen. Tenk å kunne ha en 8-4 jobb! Det vil jeg ha når jeg blir stor Hvordan kan en lege fastsette det? Hva med å sette klokka til å ringe klokka 0700? Og så gjøre et ærlig arbeidsslag. Ja, du har jo jobb sier du. Hva med nytt skift? Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 EB har et veldig godt poeng her og er enig i det som blir sagt. Ingenting er bedre for min søvn enn å trene, men på en annen side har jeg et veldig strukturert liv, så legger meg til fornuftige tider hver dag, sover ikke mer enn 8 timer og jeg spiser sunt. Å stappe i seg snop/brus (sukker) før man legger seg er en heller dårlig ide. Er nok mye psykisk. Når man tror man har et soveproblem vil man ligge i senga og tenke at nå må jeg sove, og så ser man på klokka hvert 30. min. Da er det nok mye mer effektivt å heller lese en bok og tenke at nå SKAL jeg lese 20 sider før jeg sovner.. ellers pleier treningsfolk å bruke ZMA som kosttilskudd, og mange sover mye bedre av dette (zink og magnesium) Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Melatonin kan du enkelt bestille på internett fra england eller andre eøs land. Ikke noe problem å få gjennom Hvor da for eksempel? Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Biovea.net er en god nettbutikk med masse rart. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 folk med skiftarbeid har ikke så stor mulighet til å ha en ordentlig sove rutine... jeg selv jobber alt fra 08.00 - 03.00 , og det er som regel alltid hektisk på jobb, så det å legge seg rett etter jobb er uaktuelt for kroppen min... skulle gjerne hatt noen tips.. men går vel til legen om ikke så lenge for å få orden på dette med sovingen.. Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) [quote fees associated with this payment. Endret 22. august 2008 av marlboro! Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 http://www.moss-dagblad.no/lokalnytt/article3665158.ece Stopper privat pilleimport Tollvesenet sendte mer enn 4.800 pillepakker i retur i året som gikk. Publisert 13.07.2008 - 10:06 Oppdatert 13.07.2008 - 11:54 Tips en venn om denne saken Skriv ut denne siden Ola og Kari Nordmann bestiller stadig mer reseptpliktige legemidler på internett. Ofte uten resept. I fjor begynte tollvesenet for første gang å registrere hvor mye reseptpliktige legemidler de stopper og sender tilbake, og til sammen returnerte de 4.853 ulovlige sendinger med legemidler, skriver Aftenposten. Mottakeren blir ikke straffet så lenge tollvesenet ikke finner narkotika eller doping. Tollvesenet kan ikke gjøre annet enn å sende legemidlene i retur. (ANB-NTB) http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/13/540696.html Tollvesenet stopper stadig flere reseptpliktige legemidler på vei inn i Norge. I fjor ble mer enn 4.800 pillepakker sendt i retur.STOPPER FLERE PILLER: Nordmenn bestiller stadig flere reseptfroe legemidler på nettet, og stadig flere pakker blir stoppet. STOPPER FLERE PILLER: Nordmenn bestiller stadig flere reseptfroe legemidler på nettet, og stadig flere pakker blir stoppet. Illustrasjonsfoto: THOMAS RASMUS SKAUG Emneord medisiner smugling annonse Ola og Kari Nordmann bestiller stadig mer reseptpliktige legemidler på internett. Ofte uten resept. I fjor begynte tollvesenet for første gang å registrere hvor mye reseptpliktige legemidler de stopper og sender tilbake, og til sammen returnerte de 4.853 ulovlige sendinger med legemidler, skriver Aftenposten. Mottakeren blir ikke straffet så lenge tollvesenet ikke finner narkotika eller doping. Tollvesenet kan ikke gjøre annet enn å sende legemidlene i retur. Lenke til kommentar
gneis Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Man kan få noe som er søvndyssende reseptfritt på apoteket. Hvorvidt det virker, vet jeg ikke - selv om jeg har prøvd selv Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Hva heter det da? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Kalkun skal hjelpe deg til å sove, bl.a. Spise en lett kalkunsalat eller lignende før du legger deg. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Biovea.net er en god nettbutikk med masse rart. Har du peiling på hvordan dette skal gjøres? Har ikke peiling. Jeg pleier alltid å betale med visa Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 http://www.agestop.net/Agestop/product_det...D=0&PID=112 Kjøpte denne der jeg. Betalte med visa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå